The Economist - The Economist

Z Wikipédie, Voľnej Encyklopédie

Pin
Send
Share
Send

The Economist
The Economist Logo.svg
'The Economist' cover (September 8, 2001).png
Obálka čísla z 8. septembra 2001[pozn. 1]
TypTýždenník[1][2]
Formát
VlastníciSkupina ekonómov
ZakladateliaJames Wilson
EditorZanny Minton Beddoes
Zástupca redaktoraTom Standage
ZaloženéSeptember 1843; Pred 177 rokmi (1843-09)
Politické zosúladenieEkonomický liberalizmus[3][4]
Sociálny liberalizmus[3][4]
Radikálny centrizmus[5][6]
ÚstredieUlica Johna Adama 1-11
Westminster, Londýn, Anglicko
Obeh909 476 (tlač)
748 459 (digitálne)
1,6 milióna (spolu) (od júla do decembra 2019[7])
ISSN0013-0613
Webová stránkaekonóm.com

The Economist je medzinárodný týždenník vytlačené v formát časopisu a zverejnené digitálne ktorá sa zameriava na súčasné veci, medzinárodný obchod, politika a technológie. So sídlom v Londýn, Anglicko, vlastní noviny Skupina ekonómovs hlavnými redakčnými kanceláriami v USA a vo veľkých mestách v kontinentálnej Európe, Ázii a USA stredný východ. V auguste 2015 Pearson predala svoj 50-percentný podiel v novinách Talianovi Rodina Agnelliinvestičná spoločnosť, Exor, pre £469 miliónov (AMERICKÝ DOLÁR$531 miliónov) a papier opätovne získal zvyšné akcie za 182 miliónov GBP (206 miliónov dolárov). V roku 2019 bol ich priemerný globálny obeh tlače viac ako 909 476, zatiaľ čo v kombinácii s ich digitálnou prítomnosťou dosahuje viac ako 1,6 milióna. Na všetkých svojich platformách sociálnych médií dosahuje od roku 2016 35 miliónov divákov. Noviny sa zameriavajú predovšetkým na dátová žurnalistika a analýza skončila pôvodné správy, na kritiku aj na uznanie.

Spoločnosť bola založená v roku 1843, The Economist bol prvýkrát uvedený do obehu škótskym ekonómom James Wilson zhromaždiť podporu zrušenia Britov Kukuričné ​​zákony (1815–46), systém dovozné clá. Časom sa pokrytie novín rozšírilo ďalej na politická ekonomika a nakoniec začal uverejňovať články o aktuálnych udalostiach, financiách, obchode a britskej politike. V priebehu polovice až konca 20. storočia výrazne rozšírilo svoje usporiadanie a formát a pridalo stĺpce s názormi, špeciálne správy, politické karikatúry, čitateľské listy, titulné príbehy, kritika umenia, recenzie kníh a technologické prvky. Papier je často rozpoznateľný podľa neho požiarny motor-červený typový štítok a ilustrované, aktuálne obaly. Jednotlivé články sú písané anonymne s žiadny vedľajší riadok, aby príspevok mohol hovoriť ako jeden kolektívny hlas. Príspevok je doplnený sesterským časopisom o životnom štýle, 1843a rôzne podcasty, filmy a knihy.

The redakčný postoj The Economist primárne sa točí okolo klasický, sociálneja predovšetkým ekonomický liberalizmus. Od svojho založenia podporuje radikálny centrizmus, uprednostňovať udržateľné politiky a vlády centristická politika. Noviny sú zvyčajne šampiónmi neoliberalizmus, obzvlášť voľné trhy, voľný obchod, bezplatné prisťahovalectvo, dereguláciaa globalizácia. Napriek výraznému redakčnému postoju sa považuje za málo skreslenie hlásenia, prísne kontrola faktov a prísne kopírovanie úprav.[8][9] Jeho rozsiahle využitie slovná hračka, predplatné ceny a typická hĺbka pokrytia spojila prácu s vysoko príjmovými a vzdelanými čitateľmi, pričom v dokumente čerpala pozitívne aj negatívne konotácie. západný svet.[10][11] V súlade s tým tvrdí, že má vplyvnú čítanosť popredných obchodných lídrov a tvorcovia politiky.

História

The Economist založil britský podnikateľ a bankár James Wilson v roku 1843, aby bolo zrušené Kukuričné ​​zákonysystém dovozných ciel.[12] A prospekt pre noviny z 5. augusta 1843 vymenoval trinásť oblastí pokrytia, na ktoré sa ich redaktori chceli zamerať:[13]

Škótsky ekonóm James Wilson založil noviny s cieľom „zúčastniť sa tvrdého zápasu medzi spravodajskými službami“. Jeho prvé vydanie bolo uverejnené 2. septembra 1843 ako veľký list papiera noviny pred prechodom do a perfektne viazaný týždenne papier v roku 1971.
  1. Originál vedúce články, v ktorom sa zásady voľného obchodu budú najprísnejšie uplatňovať na všetky dôležité otázky dňa.
  2. Články týkajúce sa nejakej praktickej, obchodnej, poľnohospodárskej alebo zahraničnej témy spoločného záujmu, napríklad zahraničných zmlúv.
  3. Článok o základných princípoch politická ekonomika, aplikované na praktické skúsenosti, týkajúce sa zákonov týkajúcich sa cien, miezd, nájmu, výmeny, príjmov a daní.
  4. Parlamentné správy so zvláštnym zameraním na obchod, poľnohospodárstvo a voľný obchod.
  5. Správy a účty populárnych hnutí obhajujúcich voľný obchod.
  6. Všeobecné správy z Dvor sv. Jakuba, Metropolis, Provincie, Škótsko a Írsko.
  7. Obchodné témy, ako sú zmeny vo fiškálnych predpisoch, stav a vyhliadky trhov, dovoz a vývoz, zahraničné správy, stav výrobných okresov, oznámenia o dôležitých nových mechanických vylepšeniach, správy o doprave, peňažný trh a pokrok železníc a verejné spoločnosti.
  8. Poľnohospodárske témy vrátane aplikácie geológie a geodézie chémia; oznámenia o nových a vylepšených náradie, stav plodín, trhy, ceny, zahraničné trhy a ceny prepočítané na anglické peniaze; z času na čas, do istej miery, plány uskutočňované v Belgicku, Švajčiarsku a ďalších dobre kultivovaných krajinách.
  9. Koloniálny a zahraničné témy vrátane obchodu, výroby, politických a daňových zmien a ďalších záležitostí vrátane exponáty o zlách obmedzenia a ochrany a výhodách voľného styku a obchodu.
  10. Správy z oblasti práva sa týkajú hlavne oblastí dôležitých pre obchod, výrobu a poľnohospodárstvo.
  11. Knihy zamerané hlavne, ale nie výlučne, na obchod, výrobu a poľnohospodárstvo a vrátane všetkých pojednaní o politickej ekonómii, financiách alebo daniach.
  12. Reklama vestník, s cenami a štatistikami týždňa.
  13. Korešpondencia a otázky od čitateľov novín.

Wilson to opísal ako účasť na „ťažkom zápase medzi inteligenciou, ktorá sa tlačí vpred, a nedôstojnou, plachou nevedomosťou, ktorá bráni nášmu pokroku“, čo je veta, ktorá sa stále objavuje na jej tiráži ako poslanie publikácie.[14] Dlhodobo sa rešpektuje ako „jedno z najkompetentnejších a najjemnejších západných periodík v oblasti verejných vecí“.[15] Citovalo to Karl Marx vo svojej formulácii socialistickej teórie, pretože Marx cítil, že publikácia stelesňuje záujmy buržoázie.[16] Napísal: „Londýn Ekonóm, európsky orgán aristokracie financií, najvýraznejšie opísal postoj tejto triedy. ““[17] V roku 1915 revolučný Vladimír Lenin uvedené The Economist ako „časopis, ktorý hovorí za britských milionárov“.[18] Lenin to navyše tvrdil The Economist zastával „buržoázno-pacifistický“ postoj a zo strachu pred podporoval mier revolúcia.[19]

Skupina novinárov a vodcov verejnej politiky na The Economistsamit Indie v roku 2019.

V roku 1920 sa náklad papiera zvýšil na 6 170. V roku 1934 prešiel prvým veľkým redizajnom. Súčasný hasičské auto červené štítok vytvoril Reynolds Stone v roku 1959.[20] V roku 1971 The Economist zmenil svoj formát veľkého listu do a štýl časopisu perfektne zviazaný formátovanie.[21] V januári 2012 The Economist spustila novú týždennú sekciu venovanú výlučne Číne, prvú sekciu pre novú krajinu od zavedenia sekcie pre USA v roku 1942.[22]

V roku 1991 James Fallows argumentoval v The Washington Post že The Economist použili redakčné riadky, ktoré boli v rozpore so správami, ktoré chceli zvýrazniť.[23] V roku 1999 Andrew Sullivan sťažoval sa v Nová republika že využíva „marketingového génia“[24] na vyrovnanie nedostatkov v pôvodnom vykazovaní, ktorých výsledkom je „istý druh“ Reader's Digest"[25] pre americkú firemnú elitu.[25][26] The Guardian napísal, že „jeho autori zriedka vidia politický alebo ekonomický problém, ktorý sa nedá vyriešiť dôveryhodným trikom privatizácie, deregulácie a liberalizácie s tromi kartami“.[27]

V roku 2005 Chicago Tribune označil za najlepší dokument v anglickom jazyku, ktorý si všimol svoju silu v medzinárodnom spravodajstve, kde sa necíti byť podnetom na „pokrytie ďalekej krajiny iba v čase katastrofy bez následkov“ a že udržiaval múr medzi svojim spravodajstvom a konzervatívnejšou redakčnou politikou.[28] V roku 2008 Jon Meacham, bývalý redaktor časopisu Newsweek a kritizovaný sám za seba „fanúšika“ The Economistje zamerať sa na analýzu nad pôvodným vykazovaním.[29] V roku 2012, The Economist bol obvinený z hackerstva do počítača spravodlivosti Mohammed Nizamul Huq z Bangladéš Najvyšší súd, ktorý viedol k jeho rezignácii na predsedu Medzinárodný trestný tribunál.[30][31] V auguste 2015 Pearson predala svoj 50% podiel v novinách Talianovi Rodina Agnelliinvestičná spoločnosť, Exor, pre £469 miliónov (AMERICKÝ DOLÁR$531 miliónov) a papier opätovne získal zvyšné akcie za 182 miliónov GBP (206 miliónov dolárov).[32][33]

Organizácia

Akcionári

Mesto WestminsterSmithson Plaza, predtým známa ako The Economist Building,[34][35][36][37] do roku 2017 slúžil ako ústredie novín St James's Street.

Pearson plc vlastnil 50% obchodný podiel prostredníctvom spoločnosti Financial Times Limited do augusta 2015. V tom čase Pearson predal svoj podiel v časopise Economist. The Rodina Agnellije Exor zaplatili 287 miliónov GBP, aby zvýšili svoj podiel zo 4,7% na 43,4%, zatiaľ čo Economist zaplatil 182 miliónov GBP za zostatok 5,04 milióna akcií, ktoré sa rozdelia súčasným akcionárom.[33] Okrem rodiny Agnelli patria aj menší akcionári spoločnosti Cadbury, Rothschild (21%), Schroder, Layton a ďalšie rodinné záujmy, ako aj množstvo zamestnancov a bývalých akcionárov zamestnancov.[33][38] A správna rada formálne menuje redaktora, ktorého nemožno odstrániť bez jeho súhlasu. Economist Newspaper Limited je stopercentná dcérska spoločnosť spoločnosti Skupina ekonómov. Pane Evelyn Robert de Rothschild bol predsedom spoločnosti v rokoch 1972 až 1989.

Hoci The Economist má globálny dôraz a pôsobnosť, asi dve tretiny zo 75 novinárov majú sídlo v londýnskej štvrti Westminster.[39] Avšak kvôli polovici všetkých predplatiteľov pochádzajúcich z EÚ Spojené štáty, The Economist má základné redakcie a významné prevádzky v Mesto New York, Los Angeles, Chicagoa Washington DC.[40][41]

Editor

Zanny Minton Beddoes bol menovaný za redaktora v roku 2015, najskôr nastúpil ako rozvíjajúce sa trhy korešpondent v roku 1994.

The šéfredaktor, všeobecne známy jednoducho ako „editor“, z The Economist je poverený formulovaním redakčných zásad príspevku a dohľadom nad podnikovými operáciami. Od svojho založenia v roku 1843 redaktormi boli:

Tón a hlas

Aj keď má veľa samostatných stĺpcov, podľa tradície a súčasnej praxe noviny zabezpečujú jednotný hlas - podporovaný anonymitou autorov - na všetkých svojich stránkach,[48] akoby väčšinu článkov napísal jeden autor, čo môže byť vnímané ako prejav suchého, nenápadného vtipu a presného používania jazyka.[49][50] The Economist'Liečba ekonómie predpokladá praktické oboznámenie sa so základnými pojmami klasickej ekonómie. Napríklad nevysvetľuje pojmy ako neviditeľná ruka, makroekonómiaalebo krivka dopytu, a na vysvetlenie teórie môže trvať iba šesť alebo sedem slov komparatívna výhoda. Články týkajúce sa ekonómie nepredpokladajú žiadne formálne školenie zo strany čitateľa a ich cieľom je byť prístupný vzdelanému laikovi. Zvyčajne neprekladá krátke francúzske (a nemecké) citácie alebo frázy. Opisuje podnikanie alebo podstatu aj známych subjektov a píše napríklad „Goldman Sachsinvestičná banka “.[51] The Economist je známy pre svoje rozsiahle použitie slovná hračka, vrátane výrazov, narážok a metafor, ako aj aliterácie a asonancie, najmä v jej nadpisoch a titulkoch. To môže sťažiť porozumenie tým, ktorí nie sú rodenými hovorcami angličtiny.[52]

The Economist tradične a historicky pretrváva v označovaní seba ako „noviny",[2][53][54] skôr ako „spravodajský časopis"kvôli jeho prevažne kozmetickému prechodu z veľký list papiera do dokonalá väzba formát a jeho všeobecné zameranie na súčasné veci na rozdiel od odborných predmetov.[55][1] to je je v Británii legálne klasifikovaný ako noviny a USA.[56][57][58] Väčšina databáz a zborníky katalogizujte týždenník ako noviny vytlačené vo formáte časopisu alebo časopisu.[59] The Economist sa odlišuje a kontrastuje ako noviny so sesterským časopisom o životnom štýle, 1843, čo robí to isté postupne. Editor Zanny Minton Bedoes objasnil rozdiel v roku 2016: „nazývame ich novinami, pretože boli založené v roku 1843, pred 173 rokmi, [keď] sa všetky [perfektne viazané publikácie] nazývali noviny.“[60]

Redakčná anonymita

Ekonóm články obvykle neprenášajú byliny, anonymne zverejňujúc svoje práce.

Články majú často jednoznačný redakčný postoj a takmer nikdy neobsahujú vedľajší riadok. V čísle nie je vytlačený ani názov redaktora. Je dlhoročnou tradíciou, že jediný podpísaný článok redaktora počas jeho pôsobenia je napísaný pri príležitosti ich odchodu z funkcie. Autor príspevku je pomenovaný za určitých okolností: keď sú výzvané významné osoby vyzvané, aby prispeli názormi; keď novinári z The Economist zostavovať špeciálne správy (predtým známe ako prieskumy); pre špeciálne vydanie pre rok v recenzii; a zdôrazniť potenciál konflikt záujmov nad recenziou knihy. Mená The Economist editorov a korešpondentov možno nájsť na stránkach multimediálnych adresárov webovej stránky.[61] Články online blogov sú podpísané iniciálkami spisovateľa a autori tlačených príbehov môžu poznačiť svoje autorstvo zo svojich osobných webových stránok.[62] „Tento prístup nie je bez chýb (máme napríklad štyroch zamestnancov s iniciálami„ J.P. “), ale je podľa nášho názoru najlepším kompromisom medzi úplnou anonymitou a úplnými bylinami,“ napísal jeden anonymný autor The Economist.[63] Existujú tri redakčné a obchodné oblasti, v ktorých anonymný étos týždenníka prispel k posilneniu jeho jedinečnej identity: kolektívny a konzistentný hlas, riadenie talentov a redakcií a sila a jasnosť značky.[64]

Redakcia tvrdí, že je to nevyhnutné, pretože „kolektívny hlas a osobnosť sú dôležitejšie ako identita jednotlivých novinárov“.[65] a odráža „spoločné úsilie“.[66] Vo väčšine článkov sa autori označujú ako „váš korešpondent“ alebo „tento recenzent“. Autori stĺpcov s názvom Názvoslovie na seba zvyknú odkazovať podľa názvu (veta v stĺpci „Lexington“ by preto mohla znieť „Lexington bol informovaný ...“).

Americký autor a dlhoročný čitateľ Michael Lewis kritizoval redakčnú anonymitu článku v roku 1991 a označil ho za prostriedok na skrytie mladosti a neskúsenosti tých, ktorí píšu články.[23][67] Aj keď sú jednotlivé články písané anonymne, neexistuje nijaké tajomstvo o tom, kto sú autori, pretože sú uvedené v zozname The Economistje webová stránka, ktorá tiež poskytuje zhrnutie ich kariéry a akademických kvalifikácií.[68] Neskôr, v roku 2009, Lewis zaradil viacerých Ekonóm články v jeho zborník o 2008 finančná kríza, Panika: Príbeh moderného finančného šialenstva.[69]

John Ralston Saul opisuje The Economist ako „... [noviny], ktoré skrývajú mená novinárov, ktorí píšu jej články, aby vytvorili ilúziu, že skôr vydávajú nezainteresovanú pravdu ako názor. Táto predajná technika, ktorá pripomína predreformačný katolicizmus, nie je v r. publikácia pomenovaná podľa spoločenských vied, ktorá sa najviac venuje divokým dohadom a imaginárnym skutočnostiam prezentovaným v maske nevyhnutnosti a presnosti. To, že je to Biblia výkonného riaditeľa, naznačuje, do akej miery je prijatá múdrosť každodenným chlebom manažérskej civilizácie. ““[70]

Vlastnosti

Hromadu Ekonóm príspevky zoradené podľa dátumu zverejnenia 2020.

The Economist'Zameriava sa predovšetkým na svetové udalosti, politiku a podnikanie, ale pravidelne organizuje aj sekcie vedy a techniky, kníh a umení. Približne každé dva týždne obsahuje publikácia podrobnú osobitnú správu (predtým nazvanú prieskumy) na danú tému.[71] Piatimi hlavnými kategóriami sú krajiny a regióny, obchod, financie a ekonomika, veda a technológia. Noviny idú do tlače vo štvrtok od 18:00 do 19:00 GMT a sú dostupné v trafikách v mnohých krajinách nasledujúci deň. Je vytlačený na siedmich miestach po celom svete.

Od júla 2007 je vo štvrtok k dispozícii aj úplné zvukové vydanie príspevku, ktorý je k dispozícii o 21:00 londýnskeho času.[72] Zvuková verzia súboru The Economist vyrába produkčná spoločnosť Hovoriace problémy. Spoločnosť zaznamenáva úplné znenie novín v MP3 formáte vrátane ďalších stránok vo vydaní pre Spojené kráľovstvo. Týždenné stiahnutie 130 MB je pre predplatiteľov zadarmo a je k dispozícii za poplatok pre predplatiteľov. Autori publikácie sa držia úzkeho štýlu, ktorý sa snaží o zahrnutie maximálneho množstva informácií do obmedzeného priestoru.[73] David G. Bradley, vydavateľ Atlantik, opísal vzorec ako „konzistentný svetonázor vyjadrený dôsledne v prísnych a pútavých prózach“.[74]

Listy

The Economist často prijíma listy od svojich čitateľov ako odpoveď na vydanie z predchádzajúceho týždňa. Aj keď je známe, že obsahujú listy od vyšších podnikateľov, politikov, veľvyslancov a hovorcov, príspevok obsahuje aj listy od typických čitateľov. Uvažuje sa o dobre napísaných alebo vtipných odpovediach od kohokoľvek a kontroverzné problémy často vyvolávajú príval listov. Napríklad prieskum o sociálna zodpovednosť podnikov, zverejnené v januári 2005, prinieslo z veľkej časti kritické listy Oxfam, Svetový potravinový program, Globálny pakt OSNpredseda vlády BT Group, bývalý riaditeľ Shell a UK Inštitút riaditeľov.[75]

V snahe podporiť rozmanitosť myšlienok The Economist pravidelne uverejňuje listy, ktoré otvorene kritizujú články a postoje referátu. Po The Economist kritizoval Amnesty International a ľudských právach vo svojom vydaní z 24. marca 2007, na jeho listovej strane bola odpoveď Amnesty a niekoľko ďalších listov na podporu organizácie, vrátane jedného od šéfa Komisia OSN pre ľudské práva.[76] Vyvratenia zo strany úradníkov v režimoch, ako je singapurská vláda, sú pravidelne tlačené, aby vyhovovali miestnym predpisom právo na odpoveď zákony bez ohrozenia redakčnej nezávislosti.[77]

Písmená uverejnené v tomto dokumente majú zvyčajne dĺžku 150 až 200 slov a ich pozdrav „Sir“, ktorý sa v súčasnosti skončil, bol od roku 1843 do roku 2015. V druhom roku, po vymenovaní Zanny Minton Beddoes, prvá redaktorka, pozdrav bol zamietnutý; listy odvtedy nemali žiadny pozdrav. Pred zmenou postupu boli všetky odpovede na články online zvyčajne uverejnené v priečinku „Doručená pošta“.

Stĺpce

A politická karikatúra uverejnené novinami v novembri 2010, ktoré zobrazujú Kríza európskeho štátneho dlhu v roku 2010.

Publikácia obsahuje niekoľko stĺpcov s názormi, ktorých názvy odrážajú ich tému:

  • Babbage (Technológia): pomenovaná pre vynálezcu Charles Babbage, tento stĺpec bol založený v marci 2010 a zameriava sa na rôzne technologické problémy.
  • Bagehot (Británia): pomenované pre Walter Bagehot (/ˈbət/), Britský ústavný expert z 19. storočia a prvý redaktor The Economist. Od apríla 2017 ju napísal Adrian Wooldridge, ktorý uspel David Rennie.[78][79]
  • Banyan (Ázia): pomenované pre banyan Tento strom bol založený v apríli 2009 a zameriava sa na rôzne problémy na ázijskom kontinente Dominic Ziegler.
  • Baobab (Afrika a Blízky východ): pomenované pre baobab Tento stĺpec bol založený v júli 2010 a zameriava sa na rôzne problémy na africkom kontinente.
  • Bartleby (Práca a riadenie): pomenované po titulárny charakter a Herman Melville poviedka, tento stĺpec bol založený v máji 2018. Je autorom Philip Coggan.
  • Bello (Latinská Amerika): pomenované pre Andrés Bello, venezuelský diplomat, básnik, zákonodarca a filozof, ktorý žil a pracoval v Čile.[80] Stĺpec bol založený v januári 2014 a jeho autorom je Michael Reid.
  • Gombík (Financie): pomenované pre gombíkové drevo strom, kde skoro Wall Street zhromaždili sa obchodníci. Do septembra 2006 bol tento produkt k dispozícii iba ako online stĺpec, v súčasnosti je však zahrnutý v tlačenom vydaní. Od roku 2018 je autorom John O'Sullivan, nástupca Philip Coggan.[81]
  • Chaguan (Čína): pomenované pre Chaguan, tradičné čínske čajovne v Čcheng-tu, tento stĺpec bol zriadený 13. septembra 2018.[82]
  • Karol Veľký (Európa): pomenované pre Karol VeľkýCisár z Franská ríša. Napísal to Jeremy Cliffe[83] a skôr to napísal David Rennie (2007–2010) a Anton La Guardia[84] (2010–2014).
  • Erazmus (Náboženstvo a verejná politika) - pomenované po Holanďanoch Kresťanský humanista Erazmus.
  • Herná teória (Šport): pomenované po veda predpovedania výsledkov za určitých okolností sa tento stĺpec zameriava na „väčší a menší šport“ a „politiku, ekonomiku, vedu a štatistiku hier, ktoré hráme a sledujeme“.
  • Johnson (jazyk): pomenovaný pre Samuel Johnson, tento stĺpec sa vrátil k publikácii v roku 2016 a týka sa jazyka. Píše to Robert Lane Greene.
  • Lexington (USA): pomenované pre Lexington, Massachusetts, miesto začiatku Americká revolučná vojna. Od júna 2010 do mája 2012 ju napísal Peter David, až do svojej smrti pri autonehode.[85]
  • Prospero (Knihy a umenie): pomenované podľa postavy z Williama Shakespeara hrať Búrka, tento stĺpec recenzuje knihy a zameriava sa na problémy súvisiace s umením.
  • Schumpeter (Podnikanie): pomenované pre ekonóma Joseph Schumpeter, tento stĺpec bol založený v septembri 2009 a je jeho autorom je Patrick Foulis.
  • Výmena zadarmo (Ekonomika): stĺpec nahradil stĺpec všeobecnej ekonómie, často založený na akademickom výskume Ekonomické zameranie v januári 2012
  • Nekrológ (nedávna smrť): Od roku 1997 ju napísal Ann Wroe.[86]

TQ

Každé tri mesiace, The Economist vydáva a technologická správa zavolal Technológia štvrťročnealebo jednoducho TQ, osobitná časť zameraná na najnovšie trendy a vývoj v oblasti vedy a techniky.[87][88] Je známe, že táto funkcia prepája „ekonomické záležitosti s technológiou“.[89] The TQ často nesie tému, ako napr kvantové výpočty alebo cloud-ové úložiskoa zhromažďuje sortiment článkov okolo spoločného predmetu.[90][91]

1843

V septembri 2007 The Economist noviny spustili sestru časopis o životnom štýle pod nadpisom Inteligentný život ako štvrťročné zverejnenie. Pri svojej kontrole to bolo účtované ako „umenie, štýl, jedlo, víno, autá, cestovanie a čokoľvek iné na slnku, pokiaľ je to zaujímavé“.[92] Časopis sa zameriava na analýzu „poznatkov a predpovedí pre luxusná krajina" cez svet.[93] Približne o desať rokov neskôr, v marci 2016, materská spoločnosť novín premenoval časopis o životnom štýle na 1843na počesť roku založenia príspevku. Odvtedy zostala na šiestom čísle ročne a nesie motto „Príbehy mimoriadneho sveta“.[92] Na rozdiel od The Economist, mená autorov sa objavujú pri ich článkoch v 1843.[94]

1843 obsahuje príspevky od používateľa Ekonóm pre každé číslo zadali objednávku novinári, ako aj spisovatelia z celého sveta a fotografie. Je to považované za konkurenta na trhu Wall Street Journalje WSJ. a Peňažné časy' Časopis FT.[95] Od nového uvedenia v marci 2016 ju upravila Rosie Blau, bývalá korešpondentka pre The Economist.[96]

Svet vpred

Príspevok taktiež produkuje dva výročné prehľady a predikatívne správy s názvom Svet v [roku] a Svet, ak [rok] ako súčasť ich Svet vpred volebné právo.[97] V oboch týchto správach noviny uverejňujú prehľad spoločenských, kultúrnych, ekonomických a politických udalostí, ktoré formovali tento rok a budú aj naďalej ovplyvňovať bezprostrednú budúcnosť. Problém popísal americký think tank Brookings Institution ako „The Economistkaždoročné [150-stranové] cvičenie v predpovedanie."[98]

Verzia jazyka v urdčine Svet v [roku] v spolupráci s The Economist je distribuovaný používateľom Jang Group v Pakistane.[99]

Knihy

Séria Ekonóm technické príručky, 2020

Okrem vydávania hlavných novín časopis o životnom štýlea špeciálne funkcie, The Economist taktiež vyrába knihy s témami, ktoré sa prekrývajú s témami jeho novín. Týždenník vydáva aj sériu technické príručky (alebo sprievodcovia) ako odnož jeho vysvetľujúca publicistika. Niektoré z týchto kníh slúžia ako zbierky článkov a stĺpcov, ktoré papier produkuje.[100] Publicisti z novín často píšu technické príručky týkajúce sa ich odbornosti; napríklad, Philip Coggan, finančný korešpondent, autor The Economist Guide to Hedge Funds (2011).[101]

Príspevok navyše publikuje recenzie kníh v každom čísle s rozsiahlou kolektívnou revíziou v ich koncoročnom (prázdninovom) čísle - publikované ako „The Economistknihy roka ".[102] Papier má svoj vlastný interná kniha štýlov namiesto nasledovania šablóny štýlu písania v celom priemysle.[103] Všetky Ekonóm nasleduje písanie a publikácie The Economist Style Guide, v rôznych vydaniach.[104][105]

Súťaže v písaní

The Economist sponzoruje širokú škálu súťaží v písaní a ceny pre čitateľov počas celého roka. V roku 1999 The Economist usporiadal globálnu súťaž v písaní futuristov, Svet v roku 2050. Spolufinancované používateľom Royal Dutch / Shell, súťaž obsahovala prvú cenu vo výške AMERICKÝ DOLÁR$20 000 a uverejnenie v The Economist'výročná hlavná publikácia, Svet v.[106] Viac ako 3 000 záznamov z celého sveta bolo odoslaných prostredníctvom webovej stránky zriadenej na tento účel a v rôznych kanceláriách spoločnosti Royal Dutch Shell po celom svete.[106] Súčasťou bola aj porota Bill Emmott, Esther DysonPane Mark Moody-Stuarta Matt Ridley.[107]

V lete 2019 zahájili súťaž v písaní Open Future s úvodnou výzvou na písanie eseje pre mládež zmena podnebia.[108] Počas tejto súťaže príspevok prijal príspevok od umelo inteligentný počítačový program na písanie.[109]

Dátová žurnalistika

Papier začal veľkú dátová žurnalistika platforma v roku 2015.

Prítomnosť dátová žurnalistika v The Economist možno hľadať v jeho roku založenia v roku 1843. Spočiatku týždenník vydával základné Medzinárodný obchod figúrky a tabuľky.[110][111] Príspevok prvýkrát obsahoval grafický model v roku 1847, s a bublinový graf podrobne vzácne kovya jeho prvý mimepištolský graf bola zahrnutá do jej čísla z roku 1854, mapujúceho šírenie cholery.[110] Toto skoré prijatie článkov založených na dátach sa odhadovalo na „100 rokov predtým moderný vznik poľa„používateľom Data Journalism.com.[111] Jeho prechod z veľký list papiera do časopisŠtýl formátovania viedol k prijatiu farebných grafov, najskôr v požiarny motor-červený v 80. rokoch a potom v roku 2001 tematicky modrá.[110] The Ekonóm povedali svojim čitateľom v priebehu 2000-tych rokov, že redaktori publikácie „vyvinuli vkus pre príbehy založené na dátach“.[110] Od konca roku 2000 začali publikovať čoraz viac článkov zameraných výlučne na grafy, z ktorých niektoré začali vychádzať každý deň.[110] Po denných grafoch zvyčajne nasleduje krátke vysvetlenie v trvaní 300 slov. V septembri 2009 The Economist zahájila a Twitter účet pre ich dátový tím.[112]

V roku 2015 týždenník vytvoril 12-členný tím analytici údajov, návrhárov a novinárov, aby zvýšili svoje celofiremné úsilie v oblasti dátovej žurnalistiky.[113] S cieľom zabezpečiť transparentnosť pri zhromažďovaní ich údajov The Economist udržiava spoločnosť GitHub účet zverejniť všetky svoje modely a softvér.[114] V októbri 2018 predstavili funkciu „Grafické detaily“ v tlačenom aj digitálnom vydaní.[114] Funkcia Graphic Detail by ďalej obsahovala hlavne grafy, mapy a infografiky.[115]

The EconomistDátový tím získal v roku 2020 cenu Sigma Data Journalism Award pre najlepších mladých novinárov.[116] V roku 2015 sa umiestnili na treťom mieste za popis infografiky Izraelské koaličné siete na tohtoročnom udeľovaní cien za dátovú žurnalistiku Globálna redakčná sieť.[117]

Indexy

Z historického hľadiska si publikácia zachovala aj časť ekonomická štatistika, ako sú údaje o zamestnanosti, hospodársky rast a úrokové sadzby. Zistilo sa, že tieto štatistické publikácie sa v britskej spoločnosti považujú za smerodajné a rozhodujúce.[118] The Economist tiež zverejňuje rôzne rebríčky, ktoré sa snažia o pozíciu obchodné školy a vysokoškolské univerzity medzi sebou, resp. V roku 2015 zverejnili prvé hodnotenie amerických univerzít so zameraním na porovnateľné ekonomické výhody. Ich údaje o hodnotení sú získané z Americké ministerstvo školstva a počíta sa ako funkcia mediánu výnosov do regresná analýza.[119] Medzi inými aj najznámejšie údajové indexy týždenné publikácie sú:

Názory

Redakčný postoj The Economist primárne sa točí okolo klasický, sociálneja predovšetkým ekonomický liberalizmus. Od svojho založenia podporuje radikálny centrizmus, uprednostňovať udržateľné politiky a vlády centristická politika. Noviny sú zvyčajne šampiónmi neoliberalizmus, obzvlášť voľné trhy, voľný obchod, bezplatné prisťahovalectvo, dereguláciaa globalizácia.[122] Keď boli noviny založené, termín ekonómia označil to, čo by sa dnes dalo nazvať „ekonomický liberalizmus“. Aktivista a novinár George Monbiot ho opísal ako neoliberálny, zatiaľ čo príležitostne prijíma propozície z Keynesiánska ekonómia kde sa to považuje za „rozumnejšie“.[123] Týždenník uprednostňuje a uhlíková daň bojovať globálne otepľovanie.[124] Podľa jedného bývalého redaktora Billa Emmotta „ Ekonóm'Filozofia bola vždy liberálna, nie konzervatívna “.[125]

Škótsky ekonóm Adam Smith (vpravo) a filozof David Hume (vľavo) predstavuje základné presvedčenie novín o laissez-faire politiky, sebestačnosť, protekcionizmus a voľný obchod.

Jednotliví prispievatelia majú rôzne názory. The Economist uprednostňuje podporu prostredníctvom centrálne banky, bánk a iných dôležitých spoločností. K tejto zásade možno v oveľa obmedzenejšej podobe nadviazať Walter Bagehot, tretí redaktor časopisu The Economist, ktorý tvrdil, že Bank of England by mala podporovať veľké banky, ktoré sa dostali do ťažkostí. Karl Marx považované The Economist „európsky orgán“ „aristokracie financií“.[126] Noviny tiež podporili liberálne príčiny v sociálnych otázkach, ako je uznávanie manželstiev homosexuálov,[127] legalizácia drog,[128] kritizuje Americký daňový model,[129] a zdá sa, že podporuje niektoré vládne nariadenia týkajúce sa zdravotných problémov, ako je fajčenie na verejnosti,[130] ako aj zákazy výpraskov na deti.[131] The Economist neustále uprednostňuje programy pre hostí, výber školy rodičoma amnestie[132] a raz vydal „nekrológ“ Boží.[133] The Economist má tiež dlhú históriu podpory ovládania zbraní.[134]

The Economist schválila Labouristická strana (v roku 2005), Konzervatívna strana (v rokoch 2010 a 2015),[135][136] a Liberálni demokrati (v rokoch 2017 a 2019) v čase všeobecných volieb v Británii a v oboch Republikán a Demokratický kandidátov v USA. Economist.com vyjadruje svoj postoj takto:

Čo okrem voľného obchodu a voľných trhov robí The Economist veriť v? „Je to na radikáloch The Economist stále si o sebe myslí, že patrí. Extrémnym stredom je historická pozícia príspevku. “To platí dnes, ako keď Crowther [Geoffrey, Ekonóm redaktor 1938–1956] to povedal v roku 1955. The Economist sa považuje za nepriateľa privilegovaných, pompéznych a predvídateľných. Podporila konzervatívcov ako napr Ronald Reagan a Margaret Thatcherová. Podporila Američanov v Vietnam. Ale tiež to schválilo Harold Wilson a Bill Clinton„Presadzoval rôzne liberálne príčiny: postavil sa proti trestu smrti od svojich prvých dní a uprednostňoval trestnú reformu a dekolonizáciu, ako aj - v poslednej dobe - kontrolu zbraní a manželstvá homosexuálov.[20]

V roku 2008 The Economist okomentoval to Cristina Fernández de Kirchner, v tom čase bol argentínskym prezidentom „okázalá nádej na zmenu, nový argentínsky prezident vedie jej krajinu do ekonomického nebezpečenstva a sociálnych konfliktov“.[137] The Economist tiež požadoval Obžaloba Billa Clintona[138] a po vzniku Mučenie v Abu Ghraib a týranie väzňov,[139] pre Donald Rumsfeldrezignácia. Predsa The Economist spočiatku dôrazne podporoval Invázia Iraku pod vedením USA, neskôr operáciu označila za „spochybnenú od začiatku“ a kritizovala „takmer trestnú nedbanlivosť“ riešenia situácie Bushovou vládou vo vojne, pričom v roku 2007 tvrdila, že krátkodobé vytrhnutie bude nezodpovedné.[140] V úvodníku k 175. výročiu The Economist kritizoval vyznávačov liberalizmu za to, že sa príliš prikláňali skôr k ochrane politického status quo než k uskutočňovaniu reformy.[141] Dokument vyzval liberálov, aby sa vrátili k obhajobe odvážnych politických, hospodárskych a sociálnych reforiem: ochrane voľné trhy, pozemková a daňová reforma v tradícii Georgizmus, otvorené prisťahovalectvo, prehodnotenie sociálna zmluva s väčším dôrazom na vzdelávanie a oživenie liberálny internacionalizmus.[141]

Obeh

Prehliadka novín v Celé potraviny supermarket, zobrazujúci Pandémia ochorenia covid-19.

Každý z The Economist oficiálny rozsah dátumov vydania je od soboty do nasledujúceho piatku. The Economist zverejňuje každý týždeň nový obsah online približne o 2100 štvrtok večer vo Veľkej Británii, pred oficiálnym dátumom zverejnenia.[142] Od júla do decembra 2019 ich priemerný globálny tlačový obeh bolo viac ako 909 476, v kombinácii s ich digitálnou prítomnosťou predstavuje viac ako 1,6 milióna.[55] Avšak v týždennom priemere môže papier osloviť až 5,1 milióna čitateľov v celom ich tlačenom a digitálnom náklade.[55] Na svojich platformách sociálnych médií dosahuje od roku 2016 35 miliónov divákov.[143]

V roku 1877 bol náklad tejto publikácie 3 700 a v roku 1920 sa zvýšil na 6 000. Obeh sa po roku 1945 rapídne zvýšil a do roku 1970 dosiahol 100 000.[20] Obeh kontroluje Úrad pre audit obehov (ABC). Z približne 30 000 v roku 1960 vzrástol na takmer 1 milión do roku 2000 a do roku 2016 na asi 1,3 milióna.[144] Približne polovica všetkého predaja (54%) pochádza z Spojené štáty s predajom v Spojene kralovstvo tvorí 14% z celkového a kontinentálneho Európe 19%.[40] Z jej amerických čitateľov dvaja z troch zarobia viac ako 100 000 dolárov ročne. The Economist má tržby predplatného a v trafikách vo viac ako 200 krajinách.

The Economist kedysi sa chválil svojim obmedzeným obehom. Na začiatku 90. rokov 20. storočia používal slogan „The Economist - nečítajú milióny ľudí. “„ Nikdy v histórii žurnalistiky toľko ľudí nečítalo tak dlho, “napísal Geoffrey Crowther, bývalý redaktor.[145]

Cenzúra

Stránka vytrhnutá z The Economist čínskym oddelením cenzúry v Provinčná knižnica Liaoning.

Sekcie The Economist criticising authoritarian regimes are frequently removed from the paper by the authorities in those countries. The Economist regularly has difficulties with the ruling party of Singapore, the Ľudová akčná strana, which had successfully sued it, in a Singaporean court, for urážka na cti.[146]

Like many other publications, The Economist is subjected to censorship in India whenever it depicts a map of Kashmir. The maps are stamped by Indian customs officials as being "neither correct, nor authentic". Issues are sometimes delayed, but not stopped or seized.[147] On 15 June 2006, Irán banned the sale of The Economist when it published a map labelling the Perzský záliv simply as Gulf—a choice that derives its political significance from the Persian Gulf naming dispute.[148]

In a separate incident, the government of Zimbabwe went further and imprisoned The Economist's correspondent there, Andrew Meldrum. The government charged him with violating a statute on "publishing untruth" for writing that a woman was decapitated by supporters of the ruling Africký národný zväz Zimbabwe - Vlastenecký front večierok. The dekapitácia claim was retracted[149] and allegedly fabricated by the woman's husband. The correspondent was later acquitted, only to receive a deportácia objednať.

On 19 August 2013, The Economist disclosed that the Missouri Department of Corrections had censored its issue of 29 June 2013. According to the letter sent by the department, prisoners were not allowed to receive the issue because "1. it constitutes a threat to the security or discipline of the institution; 2. may facilitate or encourage criminal activity; or 3. may interfere with the rehabilitation of an offender".[150]

Pozri tiež

Poznámky

  1. ^ The title and its design are references to the book Žiadne logo (1999).

Referencie

  1. ^ a b "The Economist Is a Newspaper, Even Though It Doesn't Look Like One". Pozorovateľ. 2. septembra 2013. Získané 8. apríla 2020.
  2. ^ a b Iber, Patrick (17 December 2019). "The World The Economist Made". The New Republic. ISSN 0028-6583. Získané 8. apríla 2020.
  3. ^ a b Zevin, Alexander (20 December 2019). "Liberalism at Large — how The Economist gets it right and spectacularly wrong". www.ft.com. Získané 11. marca 2020.
  4. ^ a b Mishra, Pankaj. "Liberalism According to The Economist". Newyorčan. Získané 9. apríla 2020.
  5. ^ "Is The Economist left- or right-wing?". The Economist. 2. septembra 2013. Získané 24. apríla 2016.
  6. ^ "True Progressivism". The Economist. 13. októbra 2012. Získané 16. októbra 2016.
  7. ^ "The Economist - Data - ABC | Audit Bureau of Circulations". www.abc.org.uk.
  8. ^ Pressman, Matt (20 April 2009). "Why Time and Newsweek Will Never Be The Economist". Veľtrh márnosti. Získané 11. marca 2020.
  9. ^ Leadership, The Berlin School Of Creative (1 February 2017). "10 Journalism Brands Where You Find Real Facts Rather Than Alternative Facts". Forbes. Získané 10. marca 2020.
  10. ^ Burnell, Ian (31 January 2019). "Why The Economist swapped its famous elitist marketing for emotional messaging". Buben. Archivované od pôvodné on 9 August 2020. Získané 11. marca 2020.
  11. ^ Peters, Jeremy W. (8 August 2010). "The Economist Tends Its Sophisticate Garden". New York Times. ISSN 0362-4331. Získané 13. marca 2020.
  12. ^ From the Corn Laws to Your Mailbox, The MIT Press Log, 30 January 2007. Retrieved 11 June 2010.
  13. ^ "Prospectus". The Economist. 5 August 1843. Získané 27. decembra 2006.
  14. ^ "Opinion: leaders and letters to the Editor". The Economist. Získané 1. mája 2011.
  15. ^ Nathan Leites (1952). "The Politburo Through Western Eyes". Svetová politika. 4 (2): 159–185. doi:10.2307/2009044. JSTOR 2009044.(požadované predplatné)
  16. ^ McLellan, David (1 December 1973). Karl Marx: His Life and Thought. Springer. ISBN 9781349155149.
  17. ^ Karl Marx, The Eighteenth Brumaire of Louis Bonaparte, VI (1852)
  18. ^ Zevin, Alex (12 November 2019). Liberalism at Large: The World According to the Economist. Verso Books. ISBN 978-1-78168-624-9.
  19. ^ "Bourgeois Philanthropists and Revolutionary Social-Democracy".
  20. ^ a b c "O nás". The Economist. 18. novembra 2010. Získané 21. september 2016.
  21. ^ Economist, The (6 April 2017). "Why does The Economist call itself a newspaper?". Stredná. Získané 11. apríla 2020.
  22. ^ "The Economist Launches New China Section". Asian Media Journal. Archivované od pôvodné on 1 February 2012.
  23. ^ a b "The Economics of the Colonial Cringe: Pseudonomics and the Sneer on the Face of The Economist". The Washington Post. 16. októbra 1991. Získané 27. apríla 2008.
  24. ^ "London Fog". Získané 2. september 2014.
  25. ^ a b "Not so groovy". The New Republic. Londýn. 14 June 1999. Získané 27. apríla 2008.
  26. ^ Finkel, Rebecca (July 1999). "Nasty barbs fly between New Republic and Economist". Media Life. Archivované od pôvodné on 7 November 2015. Získané 27. apríla 2008.
  27. ^ Stern, Stefan (21 August 2005). "Economist thrives on female intuition". The Guardian. Londýn. Získané 2. januára 2013.
  28. ^ Entertainment: 50 Best Magazines, Chicago Tribune, 15 June 2006.
  29. ^ "Jon Meacham Wants Newsweek to Be More Like Hayes' Esquire". Newyorský pozorovateľ. Archivované od pôvodné dňa 22. mája 2008. Získané 27. apríla 2008.
  30. ^ "Discrepancy in Dhaka". The Economist. 8. decembra 2012.
  31. ^ "Economist accused of hacking ICT judge's computer". The Washington Post. 9 December 2012.[mŕtvy odkaz]
  32. ^ "Pearson Unloads $731 Million Stake in the Economist". HuffPost. 12. augusta 2015. Získané 15. augusta 2015.
  33. ^ a b c West, Karl (15 August 2015). "The Economist becomes a family affair". The Guardian. Londýn. Získané 15. augusta 2015. Pearson, the education and publishing giant that has held a non-controlling 50% stake since 1928, is selling the holding for £469m. The deal will make Italy's Agnelli family, founders of the Fiat car empire, the largest shareholder
  34. ^ "Smithson Plaza | Properties | Tishman Speyer". tishmanspeyer.com. Získané 30. september 2020.
  35. ^ "Smithson Plaza". smithson-plaza.com. Získané 30. september 2020.
  36. ^ "Smithson Plaza - St James's Street SW1A 1HA | Buildington". www.buildington.co.uk. Získané 30. september 2020.
  37. ^ "DSDHA". www.dsdha.co.uk. Získané 30. september 2020.
  38. ^ "Agnellis, Rothschilds close in on Economist". POLITICO. 11 August 2015. Získané 1. decembra 2018.
  39. ^ Jones, Stephen Hugh (26 February 2006). "So what's the secret of 'The Economist'?". Nezávislý. Londýn. Získané 27. apríla 2008.
  40. ^ a b "'Economist' Magazine Wins American Readers". NPR. 8. marca 2006. Získané 27. decembra 2006.
  41. ^ "Locations of The Economist in the United States". www.economistgroup.com. Archivované od pôvodné on 10 April 2020. Získané 10. marca 2020.
  42. ^ The Stručný slovník národnej biografie makes him assistant editor 1858–1860
  43. ^ He was Wilson's son-in-law
  44. ^ A journalist and biographer
  45. ^ Discuz! Team and Comsenz UI Team. "economist150周年(1993) – 经济学人资料库 – ECO中文网 – Powered by Discuz! Archiver". Archivované od pôvodné on 22 September 2015. Získané 29. júna 2015.
  46. ^ Sweney, Mark (9 December 2014). "John Micklethwait leaving the Economist to join Bloomberg News". The Guardian.
  47. ^ "Zanny Minton Beddoes". Svetové ekonomické fórum. Získané 9. apríla 2020.
  48. ^ "Style Guide". The Economist. 27 September 2011. Získané 8. februára 2013.
  49. ^ "The Economist – Tone". The Economist. Získané 27. decembra 2006.
  50. ^ "Johnson". The Economist. Archivované od pôvodné on 19 December 2006. Získané 27. decembra 2006.
  51. ^ "A bank by any other name". The Economist. 21. februára 2008. ISSN 0013-0613. Získané 27. augusta 2019.
  52. ^ Richard J. Alexander, "Article Headlines in The Economist: An Analysis of Puns, Allusions and Metaphors", Arbeiten aus Anglistik und Amerikanistik 11:2:159-177 (1986) JSTOR 43023400
  53. ^ Somaiya, Ravi (4 August 2015). "Up for Sale, The Economist Is Unlikely to Alter Its Voice". New York Times. ISSN 0362-4331. Získané 11. apríla 2020.
  54. ^ The Economist: A Weekly Financial, Commercial, and Real-estate Newspaper. Economist Publishing Company. 1899.
  55. ^ a b c "Seriously popular: The Economist now claims to reach 5.3m readers a week in print and online". pressgazette.co.uk. Získané 22. júna 2015.
  56. ^ "Ownership | Economist Group". www.economistgroup.com. Získané 11. apríla 2020.
  57. ^ "Economist Newspaper Group Inc". Bloomberg. Získané 10. marca 2020.
  58. ^ "Ms A Pannelay v The Economist Newspaper Ltd: 3200782/2018". GOV.UK. Získané 11. apríla 2020.
  59. ^ "The Economist". The Economist. 1843. ISSN 0013-0613. OCLC 1081684.
  60. ^ TV, Kidspiration (20 September 2016). "Meeting a Powerful Journalist | Zanny Minton Beddoes". YouTube. Získané 10. marca 2020.
  61. ^ "Media directory". The Economist. Získané 25. mája 2012.
  62. ^ "Why The Economist has no bylines". Andreaskluth.org. 20 November 2008. Získané 25. mája 2012.
  63. ^ "Why are The Economist's writers anonymous?". The Economist. 4. septembra 2013. Získané 25. september 2016.
  64. ^ Arrese, Ángel (March 2020). „""It's Anonymous. It's The Economist". The Journalistic and Business Value of Anonymity"". Journalism Practice: 1–18. doi:10.1080/17512786.2020.1735489.
  65. ^ "The Economist – About us". The Economist. 18. novembra 2010. Získané 11. júna 2012.
  66. ^ "Economist Editor Micklethwait brings his global perspective to the Twin Cities". MinnPost.com. 29 April 2008. Archived from pôvodné on 5 July 2008. Získané 16. september 2008.
  67. ^ High, Peter. "Bestselling Author Michael Lewis Has It All Figured Out". Forbes. Získané 24. marca 2020.
  68. ^ "Media directory". The Economist. Získané 31. decembra 2017.
  69. ^ Lewis, Michael M. (2009). Panic: The Story of Modern Financial Insanity. W. W. Norton & Company. ISBN 978-0-393-06514-5.
  70. ^ The Doubter's Companion: A Dictionary of Aggressive Common Sense. AKO V 0743236602.
  71. ^ "Special reports". The Economist. Získané 9. augusta 2013.
  72. ^ Allen, Katie (11 July 2007). "Economist launches audio magazine". The Guardian. Londýn. Získané 21. september 2016.
  73. ^ "The Economist style guide". The Economist. Získané 27. decembra 2006.
  74. ^ "A Seven Year Ambition". mediabistro.com. Archivované od pôvodné on 10 October 2008.
  75. ^ "Compilation: Full text of responses to Economist survey on Corporate Social Responsibility (January–February 2005)". Business & Human Rights. Získané 3. februára 2007.
  76. ^ "Letters: On Amnesty International and human rights, Iraq, tax breaks 4 April 2007". The Economist. 4. apríla 2007. Získané 9. novembra 2007.
  77. ^ Francis T. Seow (1998). The Media Enthralled: Singapore Revisited. Vydavateľstvá Lynne Rienner. pp. 171–175. ISBN 9781555877798. Získané 25. mája 2012.
  78. ^ "Britain's cheering gloom". The Economist. 30 June 2012. Získané 31. augusta 2012.
  79. ^ "Charlemagne moves town". The Economist. 30. júna 2010. Získané 26. marca 2014.
  80. ^ "The Bello column: Choosing a Name". The Economist. 30. januára 2014. Získané 25. marca 2014.
  81. ^ "John O'Sullivan". Ekonóm. Získané 31. marca 2020.
  82. ^ "The Economist's new China column: Chaguan". The Economist website. 13. septembra 2018. Získané 12. novembra 2018.
  83. ^ People: Jeremy Cliffe Archivované 15 January 2019 at the Wayback Machine – Economist Media Directory. Retrieved 14/1/19
  84. ^ "Media Directory". The Economist. 9. júna 2011. Získané 13. júna 2012.
  85. ^ "Lexington: Peter David". The Economist website. 11 May 2012. Získané 12. mája 2012.
  86. ^ "An Interview with Ann Wroe, Obituaries Writer for The Economist". 6 June 2014. Archived from pôvodné dňa 23. decembra 2014. Získané 21. decembra 2014.
  87. ^ "Technology Quarterly". The Economist. 1. júna 2013. Získané 9. augusta 2013.
  88. ^ Thanopoulos, John (15 April 2014). Global Business and Corporate Governance: Environment, Structure, and Challenges. Business Expert Press. ISBN 978-1-60649-865-1.
  89. ^ "The Economist. Technology Quarterly | UOC Library". biblioteca.uoc.edu. Získané 11. apríla 2020.
  90. ^ "The Economist Technology Quarterly: Quantum Technologies and Their Applications". 1QBit. Získané 11. apríla 2020.
  91. ^ Cawsey, T. F.; Deszca, Gene (2007). Toolkit for Organizational Change. SAGE. ISBN 978-1-4129-4106-8.
  92. ^ a b "FAQs". 1843. The Economist Newspaper Limited. Archivované od pôvodné dňa 24. marca 2016. Získané 11. júla 2017.
  93. ^ "An Evening at The Economist & 1843". Walpole. Získané 11. apríla 2020.
  94. ^ Conti, Samantha; Conti, Samantha (8 March 2016). "1843, The Economist Unveils a Relaunched, Rebranded Lifestyle Title". WWD. Získané 11. apríla 2020.
  95. ^ Blunden, Nick (November 2015). "Welcome to 1843" (PDF). The Economist Group. Archivované od pôvodné (PDF) on 7 April 2020.
  96. ^ Atkins, Olivia (13 March 2019). "The Economist relaunches its lifestyle magazine, 1843". Buben. Carnyx Group Limited. Získané 4. júna 2019.
  97. ^ "'The Economist' Releases 'The World In 2020' Issue, Magazine's Circ Expected To Hit 1 Million". www.mediapost.com. Získané 11. apríla 2020.
  98. ^ Gill, Indermit (10 April 2020). "The World in 2020, as forecast by The Economist". Brookings. Získané 11. apríla 2020.
  99. ^ "Jang Group". pakistan.mom-rsf.org.
  100. ^ Woe, Ann (November 2008). The Economist Book of Obituaries. ISBN 978-1-57660-326-0.
  101. ^ Coggan, Philip (30 June 2011). The Economist Guide to Hedge Funds. Profile. ISBN 978-1-84765-037-5.
  102. ^ "The Economist's books of the year | Department of History". history.stanford.edu. Získané 22. apríla 2020.
  103. ^ Stevenson, Cambell (8 January 2006). "Observer review: The Economist Syle Guide". strážca. Získané 22. apríla 2020.
  104. ^ Chibber, Kabir (14 December 2014). "We compared The Economist's very British style guide to Bloomberg's, and it was quite amusing". Kremeň. Získané 22. apríla 2020.
  105. ^ Joshi, Yateendra (19 March 2014). "The Economist Style Guide, 10th edition". Editage Insights. Archivované od pôvodné on 9 August 2020. Získané 22. apríla 2020.
  106. ^ a b "What is your vision of the future?". New Straights Times. 22 April 2000.
  107. ^ "Getting better all the time". The Economist. 13. mája 2010.
  108. ^ "Climate Change Essay Contest offered by The Economist". School of Environmental and Forest Sciences. Získané 9. apríla 2020.
  109. ^ Piper, Kelsey (4 October 2019). "The Economist's essay contest featured an AI submission. Here's what the judges thought". Vox. Získané 9. apríla 2020.
  110. ^ a b c d e Selby-Boothroyd, Alex (18 October 2018). "Data journalism at The Economist gets a home of its own in print". Stredná. Získané 9. apríla 2020.
  111. ^ a b "AMA with The Economist's data team - Newsletter". DataJournalism.com. Získané 9. apríla 2020.
  112. ^ "The Economist Data Team (@ECONdailycharts) | Twitter". twitter.com. Získané 9. apríla 2020.
  113. ^ "How The Economist uses its 12-person data journalism team to drive subscriptions". What’s New in Publishing | Digital Publishing News. 4. mája 2018. Získané 9. apríla 2020.
  114. ^ a b Economist, The (22 October 2018). "Turning a page: The Economist's data journalism gets its own place in print". Stredná. Získané 9. apríla 2020.
  115. ^ "The Economist's print edition launches a dedicated data journalism page for better visual storytelling | Media news". www.journalism.co.uk. 23. októbra 2018. Získané 9. apríla 2020.
  116. ^ "Sigma Data Journalism Awards". DataJournalism.com. 5 February 2020. Archived from pôvodné on 10 March 2020. Získané 10. marca 2020. G. Elliott Morris, Organisation: The Economist (United States)
  117. ^ "DJA Newsletter". GEN. Archivované od pôvodné dňa 4. októbra 2016. Získané 10. marca 2020. To explain something complex doesn’t always require an interactive graphic. This look by The Economist’s team illustrates the complexities of Israeli politics in one long chart where it pays to scroll — and which would work equally well in print as online.
  118. ^ Great expectations—the social sciences in Great Britain. Commission on the Social Sciences. 2004. p. 88. ISBN 978-0-7658-0849-3.
  119. ^ "The Economist "The value of university: Our first-ever college rankings"". The Economist. 29. októbra 2015. Získané 29. októbra 2015.
  120. ^ Paul R. Krugman, Maurice Obstfeld (2009). International Economics. Pearson Education. p. 396. ISBN 978-0-321-55398-0.
  121. ^ "On the Hamburger Standard". The Economist. 6–12 September 1986.
  122. ^ "Globalisation: The redistribution of hope". The Economist. 16 December 2010. Získané 23. apríla 2011.
  123. ^ George Monbiot (11 January 2005). "George Monbiot, Punitive – and it works". The Guardian. Londýn. Získané 25. mája 2012.
  124. ^ "Buttonwood: Let them heat coke". The Economist. 14 June 2008. Získané 25. mája 2012.
  125. ^ Emmot, Bill (8 December 2000). "Time for a referendum on the monarchy". Komentovať. Londýn. Získané 27. decembra 2006.
  126. ^ Marx, Karl (1852). The Eighteenth Brumaire of Louis Bonaparte.
  127. ^ Let them wed, cover article on 4 January 1996
  128. ^ How to stop the drug wars, cover article on 7 March 2009. The publication calls legalisation "the least bad solution".
  129. ^ "Tax reform in America: A simple bare necessity". The Economist. 4. februára 2012. Získané 25. mája 2012.
  130. ^ "Smoking and public health: Breathe easy". The Economist. 10. júna 2010. Získané 25. mája 2012.
  131. ^ "Spare The Rod, Say Some", The Economist, 31 May 2008.
  132. ^ Sense, not Sensenbrenner, The Economist, 30 March 2006
  133. ^ "Obituary: God". The Economist. 23 December 1999.
  134. ^ "Lexington: Reflections on Virginia Tech". The Economist. 8. apríla 2009. Získané 13. apríla 2011.
  135. ^ "The Economist backs the Conservatives", The Guardian (PA report), 29 April 2010.
  136. ^ "Who should govern Britain?". The Economist. 2. mája 2015. Získané 11. mája 2015.
  137. ^ "Cristina in the land of make believe". The Economist. 1 May 2008.
  138. ^ "Just go". The Economist. 17 September 1998. ISSN 0013-0613. Získané 27. augusta 2019.
  139. ^ "Resign Rumsfeld". The Economist. 6. mája 2004. Získané 27. decembra 2006.
  140. ^ "Mugged by reality". The Economist. 22. marca 2007. Získané 9. apríla 2007.
  141. ^ a b "The Economist at 175". The Economist. 13. septembra 2018. Získané 17. september 2018.
  142. ^ "The Economist launches on Android". The Economist. 2 August 2011. Získané 26. februára 2018.
  143. ^ Ponsford, Dominic (8 March 2016). "The Economist boasts 1.5m magazine circulation and 36m social media followers". Tlačový vestník. Archivované od pôvodné on 24 March 2020. Získané 23. marca 2020.
  144. ^ Lucinda Southern (17 February 2016). "The Economist Plans to Double Circulation Profits in 5 Years". Digiday. Získané 7. júla 2016.
  145. ^ Moseley, Ray. ""Economist" aspires to influence, and many say it does" (pay archive). Chicago Tribune. Získané 14. mája 2008.
  146. ^ "Inconvenient truths in Singapore". Asia Times. Získané 31. januára 2007.
  147. ^ "Censorship in India". The Economist. 7. decembra 2010.
  148. ^ "Iran bans The Economist over map". The Jerusalem Post. Získané 31. januára 2007.
  149. ^ "Guardian and RFI correspondent risks two years in jail". Reportéri bez hraníc. Archivované od pôvodné 4. apríla 2009. Získané 2. apríla 2014.
  150. ^ "The Economist in prison: About that missing issue". The Economist. 19. augusta 2013. Získané 2. apríla 2014.

Ďalšie čítanie

  • Arrese, Angel (1995), La identidad de The Economist, Pamplona: Eunsa. ISBN 9788431313739. (preview)
  • Edwards, Ruth Dudley (1993), The Pursuit of Reason: The Economist 1843–1993, London: Hamish Hamilton, ISBN 0-241-12939-7
  • Tungate, Mark (2004). „The Economist". Media Monoliths. Kogan Page Publishers. pp. 194–206. ISBN 978-0-7494-4108-1.

vonkajšie odkazy

Pin
Send
Share
Send