Denný telegraf - The Daily Telegraph

Z Wikipédie, Voľnej Encyklopédie

Pin
Send
Share
Send

Denný telegraf
Bol, je a bude
The Telegraph.svg
Largerdailytelegraph.jpg
Titulná strana k 160. výročiu, 29. júna 2015
TypDenná tlač
FormátVeľké noviny
VlastníciTelegraph Media Group
EditorChris Evans[1]
Založené29. júna 1855; Pred 165 rokmi (1855-06-29) (ako Denný telegraf a kuriér)
Politické zosúladenie
ÚstredieLondýn, Anglicko
KrajinaSpojene kralovstvo
Obeh317 817 (k decembru 2019)[4]
Sesterské novinyThe Sunday Telegraph
ISSN0307-1235
OCLC číslo49632006
Webová stránkawww.telegraf.co.uk Upravte to na Wikidata

Denný telegraf, známe online ako The Telegraph, je britský denník veľký list papiera noviny vydané v Londýne Telegraph Media Group a distribuované po Veľkej Británii a medzinárodne.

Založil ju Arthur B. Sane v roku 1855 ako Denný telegraf a kuriér. The Telegraph bol opísaný ako a rekordné noviny a všeobecne mali v dvadsiatom storočí medzinárodnú reputáciu kvality, ktorú opísal Amol Rajan ako „jeden z najväčších svetových titulov“.[5]

Motto príspevku „Bolo, je a bude“ sa objavuje na redakčných stránkach a od 19. apríla 1858 je súčasťou každého vydania novín.[6] Papier mal v decembri 2018 náklad 363 183,[7] ďalej klesal, až kým sa nestiahol z auditov obehu novín v roku 2019, pričom poklesol takmer o 80%, oveľa rýchlejšie ako trendy v priemysle, z 1,4 milióna v roku 1980.[8] Jej sesterský papier, The Sunday Telegraph, ktorý sa začal v roku 1961, mal k decembru 2018 náklad 281 025 kusov.[7] The Telegraph kedysi mal najväčší obeh a veľké noviny vo Veľkej Británii, aj keď to skončilo pred mnohými rokmi.[kedy?] Dva sesterské noviny vychádzajú osobitne a majú inú redakciu.[9] ale príbehy sa navzájom krížia.

The Telegraph bol prvým denníkom, ktorý informoval o množstve významných spravodajských noviniek, vrátane Škandál s výdavkami na rok 2009, ktorá viedla k niekoľkým významným politickým rezignáciám a pre ktorú bola aj pomenovaná Britské noviny roku 2009,[10] a jeho tajné vyšetrovanie z roku 2016 týkajúce sa anglického futbalového manažéra Sam Allardyce.[11] Kritici však vrátane bývalého hlavného politického komentátora denníka Peter Oborne, obviňujú ju z neprimeraného ovplyvňovania inzerentmi, najmä HSBC.[12][13]

26. októbra 2019 bolo oznámené, že vlastníci Denný telegraf a Sunday Telegraph mali dať obidva tituly do predaja po znížení zisku a obehu po tom, čo už niekoľko rokov boli odmietnuté fámy o predaji.[14]

História

Vznik a raná história

The Denný telegraf a kuriér založil plukovník Arthur B. Sane v júni 1855 odvysielať osobné sťažnosti proti budúcnosti vrchný veliteľ z Britská armáda, Princ George, vojvoda z Cambridge.[3][15] Jozef Mojsej Levy, majiteľ spoločnosti Sunday Times, súhlasil s tlačením novín a prvé vydanie vyšlo 29. júna 1855. Príspevok stál 2d a mala štyri strany.[3] Prvé vydanie napriek tomu zdôrazňovalo kvalitu a nezávislosť svojich článkov a novinárov:[6]

Budeme sa riadiť vysokým tónom nezávislej akcie.

Papier však nemal úspech a Sleigh nebol schopný zaplatiť Levymu účet za tlač.[15] Levy prevzal noviny, jeho cieľom bolo vyrobiť lacnejšie noviny ako jeho hlavní konkurenti v Londýne, Denné správy a Ranný príspevok, aby sa rozšírila veľkosť celkového trhu.[potrebná citácia] Levy ustanovil svojho syna, Edward Levy-Lawson, lord Burnhama Thornton Leigh Hunt upraviť noviny. Lord Burnham znovu zahájil prácu ako Denný telegraf, so sloganom „najväčšie, najlepšie a najlacnejšie noviny na svete“.[16] Hunt vysvetlil princípy novín v memorande zaslanom Levymu: „Mali by sme informovať o všetkých pozoruhodných udalostiach vo vede, tak povediac, že ​​inteligentná verejnosť dokáže pochopiť, čo sa stalo, a vidí ich dopad na náš každodenný život a našu budúcnosť. by sa malo vzťahovať na všetky ostatné udalosti - na módu, na nové vynálezy, na nové spôsoby podnikania “.[17]

V roku 1876 Jules Verne vydal jeho román Michael Strogoff, ktorého dej sa odohráva počas fiktívneho povstania a vojny v Sibír. Verne zaradil medzi postavy knihy vojnového korešpondenta Denný telegraf, menom Harry Blount - ktorý je vykresľovaný ako mimoriadne oddaný, vynaliezavý a odvážny novinár, ktorý podstupuje veľké osobné riziká, aby pozorne sledoval prebiehajúcu vojnu a priniesol jej presné správy The Telegraph's čitateľskou základňou, pred konkurenciou.[18]

V roku 1882 Denný telegraf presunuté do nového Fleet Street priestory, ktoré boli zobrazené na Ilustrované londýnske správy.

1901 až 1945

V roku 1908 Kaiser Wilhelm II. Z Nemecka dal a kontroverzný rozhovor do Denný telegraf že vážne poškodený Anglo-nemecké vzťahy a prispeli k medzinárodnému napätiu v období pred prvou svetovou vojnou.[19][20] V roku 1928, syn baróna Burnhama, Harry Lawson Webster Levy-Lawson, 2. barón Burnham, predal papier spoločnosti William Berry, 1. vikomt Camrose, v spolupráci so svojím bratom Gomer Berry, 1. vikomt Kemsley a Edward Iliffe, 1. barón Iliffe.

V roku 1937 noviny vstrebali Ranný príspevok, ktorý sa tradične hlásil ku konzervatívnemu miestu a predával sa predovšetkým medzi dôstojníckou triedou vo výslužbe. Pôvodne kúpil William Ewart Berry, 1. vikomt Camrose Ranný príspevok so zámerom uverejniť ho popri Denný telegraf, ale slabý predaj prvého ho viedol k zlúčeniu oboch. Niekoľko rokov bol papier retitlovaný The Daily Telegraph and Morning Post predtým, ako sa to vrátilo k spravodlivosti Denný telegraf. Na konci 30. rokov Victor Gordon Lennox, The Telegraph's diplomatickým redaktorom, vydal súkromné ​​noviny proti appeasementu Whitehallov list ktorá získala veľa svojich informácií z únikov informácií od Sira Robert Vansittart, stály námestník ministra zahraničia, a Rex Leeper, tlačový tajomník zahraničného úradu.[21] Výsledkom bolo, že Gordon Lennox bol sledovaný MI5.[21] V roku 1939 publikoval The Telegraph Clare Hollingworthnaber to Nemecko malo napadnúť Poľsko.[22]

V novembri 1940 bola loď Fleet Street podrobovaná takmer denným bombardovacím útokom Luftwaffe, The Telegraph začala tlačiť v Manchestri v Kemsley House (teraz Printworks miesto zábavy), ktoré viedol Camroseov brat Kemsley. Manchester pomerne často tlačil celú sériu The Telegraph keď boli jej kancelárie na Fleet Street ohrozené. Názov Kemsley House sa zmenil na Thomson House v roku 1959. V roku 1986 sa začala tlačiť severné vydanie Denne a Sunday Telegraph presťahoval sa do Trafford Parku a v roku 2008 do Newsprinters v Knowsley v Liverpoole.

Počas druhej svetovej vojny Denný telegraf skryte pomáhal pri nábore kódovačov pre Bletchley Park. Schopnosť riešiť The Telegraph'Krížovka za menej ako 12 minút sa považovala za náborový test. Denník bol požiadaný, aby zorganizoval krížovkovú súťaž, po ktorej bol každý z úspešných účastníkov kontaktovaný a bol požiadaný, či by boli pripravení podniknúť „konkrétny druh práce ako príspevok k vojnovému úsiliu“. Samotnú súťaž vyhral F. H. W. Hawes z Dagenham ktorý krížovku dokončil za necelých osem minút.[23]

1946 až 1985

Rodiny Camrose (Berry) a Burnham (Levy-Lawson) zostali zapojené do riadenia až do Conrad Black prevzal kontrolu v roku 1986. Po smrti svojho otca v roku 1954 Seymour Berry, 2. vikomt Camrose prevzal predsedníctvo v Denný telegraf so svojim bratom Michael Berry, barón Hartwell ako jeho šéfredaktor. V tomto období spoločnosť uviedla na trh sesterský papier The Sunday Telegraph v roku 1960.[24]

1986 až 2004

Kanadský podnikateľ Conrad Black, prostredníctvom ním kontrolovaných spoločností, kúpil Telegraph Group v roku 1986. Black prostredníctvom svojej holdingovej spoločnosti Ravelston Corporation, vlastnila 78% spoločnosti Hollinger Inc. ktorá zasa vlastnila 30% Hollinger International. Hollinger International zasa vlastnil Telegraph Group a ďalšie publikácie, ako napríklad Chicago Sun-Times, Jerusalem Post a Divák.

Dňa 18. Januára 2004 bol Black prepustený ako predseda z Hollinger International stravovacie obvinenia z finančných priestupkov. Spoločnosť Black žaloval tiež. Neskôr toho dňa sa zistilo, že Bratia Barclayovci sa dohodla na kúpe 78% podielu spoločnosti Black v Hollinger Inc. pre £245 mil., Čo im dáva kontrolný podiel v spoločnosti, a neskôr odkúpiť menšinových akcionárov. Avšak rada Hollinger International podala žalobu, aby sa pokúsila zabrániť Blackovi predať ten jeho akcie v spoločnosti Hollinger Inc., kým nebolo ukončené vyšetrovanie jeho vzťahov. Black podal žalobu na súd, ale nakoniec to bol sudca Spojených štátov Leo Strine sa postavil na stranu predstavenstva spoločnosti Hollinger International a zabránil spoločnosti Black predať svoje akcie spoločnosti Hollinger Inc. dvojčatám.

7. marca 2004 dvojčatá oznámili, že vyhlasujú ďalšiu ponuku, tentokrát len ​​na Denný telegraf a jej nedeľný sesterský papier a nie všetky spoločnosti Hollinger Inc. Vtedajší vlastník spoločnosti Denný expres, Richard Desmond, sa tiež zaujímal o kúpu papiera a predal svoj záujem v niekoľkých pornografických časopisoch na financovanie tejto iniciatívy. Desmond stiahol v marci 2004, keď cena vystúpila nad 600 miliónov GBP,[25] ako to urobil Daily Mail a General Trust plc o niekoľko mesiacov neskôr, 17. júna.[26]

Od roku 2004

V novembri 2004 The Telegraph oslávila desiate výročie svojej webovej stránky, Elektronický telegraf, teraz premenovaná www.telegraph.co.uk. The Elektronický telegraf zahájená v roku 1995 s „Denný telegrafný sprievodca po internete„od spisovateľky Sue Schofieldovej za ročný poplatok 180,00 GBP. 8. mája 2006 sa uskutočnila prvá etapa zásadného prepracovania webovej stránky, ktorá mala širšie rozloženie stránok a väčšiu dôležitosť pre zvukové, video a novinárske blogy.

10. októbra 2005 Denný telegraf znovu zahájené s cieľom začleniť bulvárnu športovú sekciu a novú samostatnú obchodnú sekciu. Denná pošta'hviezdna publicistka a politická analytička Simon Heffer v októbri 2005 opustil tento príspevok, aby sa znovu pripojil Denný telegraf, kde sa stal pomocným redaktorom. Heffer od 2. októbra 2005 píše pre tento príspevok dva stĺpce týždenne a pravidelne prispieva do spravodajského podcastu. V novembri 2005 bola spustená prvá pravidelná služba podcastu novín vo Veľkej Británii.[27] Tesne pred Vianocami 2005 bolo oznámené, že The Telegraph tituly by sa sťahovali z Canada Place do Canary Wharf, do nových kancelárií na Victoria Plaza na adrese 111 Buckingham Palace Road blízko Victoria Station v centre Londýna.[28] Nová kancelária má rozloženie „hub and speak“ pre redakciu a produkuje tak obsah pre tlačené a online vydania.

V októbri 2006 sa spoločnosť presťahovala do mesta Victoria a premenovala sa na Telegraph Media Group, čím sa zmenila na multimediálnu spoločnosť. Dňa 2. Septembra 2008 Denný telegraf bol vytlačený farebne na každú stránku prvýkrát, keď zostala Westferry pre Newsprinters na Broxbourne, Hertfordshire, ďalšie rameno Murdocha (Rupert Murdoch) spoločnosť.[29] Papier je tiež vytlačený v Liverpool a Glasgow podľa Newsprinters. V máji 2009 vyšlo denné a nedeľné vydanie podrobnosti výdavkov poslancov. To viedlo k niekoľkým významným rezignáciám vládnucej labouristickej správy aj konzervatívnej opozície.

V júni 2014 The Telegraph bol kritizovaný používateľom Súkromné ​​očko pre svoju politiku nahradenia skúsených novinárov a spravodajských manažérov menej skúsenými zamestnancami a optimalizátory pre vyhľadávače.[30]

Dňa 26. Októbra 2019 sa Peňažné časy informoval, že bratia Barclayovci sa chystali dať Telegraph Media Group do predaja. The Peňažné časy tiež uviedol, že Denná pošta a všeobecná dôvera (vlastník Denná pošta, Pošta v nedeľu, Metro a Írsko v nedeľu) by mal záujem o kúpu.[14][31]

Politický postoj

Denný telegraf bol v modernej dobe politicky konzervatívny.[32] Osobné väzby medzi redaktormi príspevku a vedením Konzervatívna stranaspolu s všeobecne pravicovým postojom a vplyvom konzervatívnych aktivistov priniesli príspevok, o ktorom sa bežne hovorí, najmä Súkromné ​​očkoako Torygraf.[32] Aj keď sa preukázalo, že konzervatívna podpora klesla v prieskumoch verejnej mienky a Pôrod získal potomka, noviny zostali verné konzervatívcom. Táto lojalita pokračovala aj potom, čo Labouristi vyhnali konzervatívcov z moci o výsledok volieb v roku 1997, a tvárou v tvár labouristickým voľbám zvíťazí v 2001 a tretie víťazstvo v rade 2005.

Keď bratia Barclayovci kúpili Telegraph Group na konci júna 2004, asi 665 mil. GBP, pane David Barclay navrhol to Denný telegraf už nemusí byť "domovým noviskom" Konzervatívci v budúcnosti. V rozhovore s The Guardian povedal: „Ak má vláda pravdu, podporíme ich.“ Redakčná rada podporila Konzervatívnu stranu vo všeobecných voľbách v roku 2005.[potrebná citácia]

Počas Referendum o nezávislosti Škótska z roku 2014, príspevok podporil Lepšie spolu Kampaň „Nie“.[33][34][35][36] Alex Salmond, dovolal sa bývalý vodca SNP The Telegraph „extrémne“ zapnuté Čas na otázky v septembri 2015.[37]

Počas Voľby konzervatívneho vedenia v roku 2019, Denný telegraf schválené Boris Johnson.[38] V roku 2019 bývalý publicista Graham Norton, ktorý papier opustil koncom roka 2018, uviedol: „Asi rok pred mojím odchodom sa to zmenilo“ a kritizoval ho za „toxické“ politické postoje, konkrétne za kus obhajujúci Najvyšší súd USA vtedajší nominant Brett Kavanaugh a za to, že sú „náustkom pre Boris Johnson„ktorých stĺpce boli údajne zverejnené bez„ nijakej kontroly faktov “.[39]

V roku 2015 dostala pokutu 30 000 libier za „zasielanie nevyžiadaných e-mailov státisícom ich predplatiteľov s výzvou, aby hlasovali za konzervatívcov“.[40]

1997Konzervatívny
2001Konzervatívny
2005Konzervatívny
2010Konzervatívny
2014 IndyrefLepšie spolu
2015Konzervatívny
Referendum EÚ z roku 2016Opustiť kampaň (Brexit)
2017Konzervatívny
2019Konzervatívny

Zmena podnebia

The Telegraph uverejnil niekoľko stĺpcov a novinových článkov, ktoré propagujú pseudovedecké názory na zmenu podnebia, a zavádzajúcim spôsobom uvádzajú tému zmeny podnebia ako predmet aktívnej vedeckej debaty, keď v skutočnosti existuje vedecký konsenzus o zmene podnebia.[41][42][43][44][45][46] Publikovala stĺpce o „sprisahaní za mýtom o antropogénnom globálnom otepľovaní“,[44] opísal vedcov v oblasti klímy ako „bielo potiahnuté primadony a narcisy“,[44][45] a tvrdil, že „globálne otepľovanie spôsobuje asi toľko škôd ako prínosov“.[46] V roku 2015 sa a Telegraf spravodajský článok nepravdivo tvrdil, že vedci predpovedali mini ľadovú dobu do roku 2030.[45] Zmena klímy popiera novinára James Delingpole bol prvý, kto použil „Climategate" na jeho Telegraf blog zameraný na kontroverznú diskusiu, v ktorej pred klimatickým summitom v Kodani unikli e-maily od vedcov o klíme a ktoré sú zavádzajúcim spôsobom prezentované, aby vzbudili dojem, že vedci v oblasti podnebia boli zapojení do podvodu.[47]

V roku 2014 The Telegraph bol jedným z niekoľkých mediálnych titulov, ktoré svedčili o snemovňa Užší výbor „Sprostredkovanie vedy o klíme“. Papier povedal Poslanci veria, že zmena podnebia sa deje a ľudia v nej zohrávajú úlohu. Redakcia výboru povedala: „Veríme, že sa klíma mení, že dôvodom tejto zmeny je ľudská činnosť, ale že by sa nemala ignorovať ľudská vynaliezavosť a adaptabilita v prospech ekonomicky škodlivých predpisov.“[48]

Sesterské publikácie

The Sunday Telegraph

Denný telegraf's sestra Nedeľný papier bola založená v roku 1961. Spisovateľ Sir Peregrine Worsthorne je pravdepodobne najznámejším novinárom spojeným s týmto titulom (1961–1997),[podla koho?] nakoniec bol redaktorom tri roky od roku 1986. V roku 1989 bol nedeľný titul krátko zlúčený do sedemdňovej operácie pod Max Hastingscelková kontrola. V roku 2005 bol príspevok prepracovaný a Stella bola pridaná do tradičnejšej televíznej a rozhlasovej sekcie. Stojí 2,20 GBP a zahŕňa samostatné peňažné, životné, športové a obchodné doplnky The Sunday Telegraph v júli 2010 bola 505 214 (ABC)

Mladý telegraf

Mladý telegraf bol týždenný oddiel v Denný telegraf uverejnená ako 14-stranová príloha vo víkendovom vydaní novín. Mladý telegraf predstavoval zmes noviniek, funkcií, karikatúrnych prúžkov a recenzií produktov určených pre deti vo veku 8–12 rokov. Redigovali ju Damien Kelleher (1993–1997) a Kitty Melrose (1997–1999). Ocenený doplnok, ktorý bol uvedený na trh v roku 1990, priniesol aj pôvodné príbehy so sériovým číslom, ktoré obsahovali populárne značky ako napr Mladý Indiana Jones a britský detský sitcom Služobnica Marián a jej veselí muži.

V roku 1995 sa volá interaktívny spin-off Elektronický mladý telegraf bol spustený na diskete. Popísaný ako interaktívny počítačový časopis pre deti, Elektronický mladý telegraf editoval Adam Tanswell, ktorý v roku 1998 viedol opätovné uvedenie produktu na CD-Rom.[49] Elektronický mladý telegraf uvádzaný originálny obsah vrátane interaktívnych kvízov, informatívnych funkcií a počítačových hier, ako aj zábavné novinky a recenzie. Neskôr bola opätovne označená ako T: Jazdiť v roku 1999.

Webová stránka

Telegraph.co.uk je online verzia novín. Používa nadpis bannera The Telegraph a obsahuje články z tlačených vydaní stránky Denný telegraf a The Sunday Telegraph, ako aj iba webový obsah, ako napríklad najnovšie správy, funkcie, obrázkové galérie a blogy. V roku 2007 bola pomenovaná Britská webová stránka pre spotrebiteľa[50] a digitálne vydavateľstvo roku 2009[51] Asociácia online vydavateľov.[52] Na stránku dohliada Kate Day,[53] digitálny riaditeľ spoločnosti Telegraph Media Group. Medzi ďalších zamestnancov patrí Shane Richmond, šéf technológie (redakčný),[54] a Ian Douglas, vedúci digitálnej produkcie.[55] Táto stránka, ktorá bola stredobodom úsilia skupiny o vytvorenie integrovanej spravodajskej operácie produkujúcej obsah pre tlač a online z tej istej redakcie, dokončila v roku 2008 opätovné spustenie s využitím systému správy obsahu Escenic, populárneho medzi severnou Európou a Škandináviou. novinové skupiny. Telegraph TV je a Video na vyžiadanie služba prevádzkovaná Denný telegraf a Sunday Telegraph. Je hostiteľom dňa The Telegraph's webová stránka, telegraph.co.uk.

Telegraph.co.uk sa stal najpopulárnejším webom novín vo Veľkej Británii v apríli 2008.[56] V apríli 2009 ho predbehol Guardian.co.uk a neskôr ho „Mail Online“.[57] Od decembra 2010 je web „Telegraph.co.uk“ tretím najnavštevovanejším webom britských novín s 1,7 milióna denných prehľadávačov, v porovnaní s 2,3 miliónmi v prípade „Guardian.co.uk“ a takmer 3 miliónmi v prípade „Mail Online“.[58]

V novembri 2012 by sa medzinárodní zákazníci, ktorí pristupujú na stránku Telegraph.co.uk, museli zaregistrovať na predplatné. Pred neobmedzeným prístupom mali návštevníci prístup k 20 bezplatným článkom mesačne. V marci 2013 bol systém mzdových taríf zavedený aj vo Veľkej Británii.[59]

História

Webová stránka bola spustená pod menom elektronický telegraf 15. novembra 1994 v poludňajších hodinách v sídle spoločnosti Denný telegraf o Canary Wharf v London Docklands s Benom Rooneym ako jeho prvým redaktorom.[60] Boli to prvé európske denníky založené na internete. V tejto dobe bol moderný internet ešte len v začiatkoch, odhaduje sa, že v tom čase existovalo iba 10 000 webových stránok - v porovnaní s viac ako 100 miliardami do roku 2009. V roku 1994 tvorilo iba asi 1% britskej populácie (asi 600 000). ľudia) mali prístup na internet doma, v porovnaní s viac ako 80% v roku 2009.[61]

Spočiatku stránka uverejňovala iba vrcholné správy z tlačeného vydania novín, postupne sa však rozšírila jej pôsobnosť, až kým sa prakticky všetky noviny nepreniesli online, a taktiež publikoval pôvodný materiál. Webová stránka hostená na a Sun Microsystems Server Sparc 20 a pripojený cez 64 kbit / s prenajatá linka od Démonový internet, upravil Ben Rooney. Kľúčovými zamestnancami pri spustení stránky boli Matthew Doull a Saul Klein a vtedajší marketingový manažér spoločnosti Denný telegraf, Hugo Drayton a správkyňa webu Fiona Carter. Drayton sa neskôr stal výkonným riaditeľom novín.

Skorým prevratom pre stránku bolo uverejnenie článkov od Ambrose Evans-Pritchard na Bill Clinton a Polemika o divokej vode. Dostupnosť článkov online priniesla na stránku veľké americké publikum. V roku 1997 vydala Clintonova administratíva 331-stranovú správu, v ktorej obvinila Evansa-Pritcharda z rozširovania „pravicových vynálezov“. Derek Bishton, ktorý dovtedy vystriedal Rooneyho ako redaktora, neskôr napísal: „V dňoch pred ET by bolo vysoko nepravdepodobné, že by ktokoľvek v USA vedel o práci Evansa-Pritcharda - a už vôbec nie v takom rozsahu, v akom Biely dom by boli nútení vydať také zdĺhavé vyvrátenie. ““[62] Po Bishtonovi, ktorý sa neskôr stal konzultačným redaktorom pre Telegraph Media Group, nasledoval redaktor Richard Burton, ktorý bol prepustený v auguste 2006. Burtona nahradil Edward Roussel.

Môj telegraf

Môj telegraf ponúka platformu pre čitateľov, aby mohli mať svoj vlastný blog, ukladať články a vytvárať siete s ostatnými čitateľmi. Spoločnosť My Telegraph, ktorá bola uvedená na trh v máji 2007, získala v októbri 2007 cenu Cross Media Award od medzinárodnej novinárskej organizácie IFRA.[63] Jeden zo sudcov, Robert Cauthorn, opísal projekt ako „najlepšie nasadenie blogov, aké sa doteraz v novinách kdekoľvek na svete vyskytlo“.

Pozoruhodné príbehy

V decembri 2010 Telegraf reportéri vystupujúci ako voliči tajne zaznamenané Obchodný tajomník Vince Cable. V nezverejnenej časti prepisu poskytnutého BBCje Robert Peston oznamovateľ, ktorý je z toho nešťastný The Telegraph neuverejnil v celom rozsahu pripomienky spoločnosti Cable, uviedol Cable v súvislosti s Rupert Murdochje Spoločnosť News Corporation prevzala ponuku na BSkyB„„ Vyhlásil som vojnu pánovi Murdochovi a myslím si, že vyhráme. “[64] Po tomto odhalení mal Cable zodpovednosť za mediálne záležitosti - vrátane rozhodnutia o plánoch prevzatia Murdocha - stiahnutý z úlohy obchodného tajomníka.[65]

V máji 2011 sa Tlačová komisia pre sťažnosti vyhovel sťažnosti týkajúcej sa The Telegraph'Využitie úskoku: „Pri tejto príležitosti komisia nebola presvedčená, že verejný záujem je taký, aby primerane odôvodnil túto úroveň úskoku.“[66] V júli 2011 najala spoločnosť súkromných vyšetrovateľov The Telegraph na sledovanie zdroja úniku došlo k „silnému podozreniu“, že dvaja bývalí zamestnanci spoločnosti Telegraph, ktorí sa presťahovali News International, jeden z nich Will Lewis, získal prístup k prepisu a zvukovým súborom a sprístupnil ich do Pestonu.[67]

Škandál s výdavkami na rok 2009

V máji 2009 Denný telegraf získal úplnú kópiu všetkých výdavkov Britov Poslanci. The Telegraf začal zverejňovať v splátkach od 8. mája 2009 určité výdavky poslancov.[68]

The Telegraf zverejnenie informácií odôvodnil, pretože tvrdil, že úradné informácie, ktoré sa majú zverejniť, by vynechali kľúčové informácie o redesignovaní nominácií do druhého domu.[69] To viedlo k niekoľkým významným rezignáciám vládnucej labouristickej správy aj konzervatívnej opozície.

Vyšetrovanie Sama Allardyca z roku 2016

V septembri 2016 Telegraf reportéri vystupujúci ako podnikatelia boli natočení Manažér Anglicka Sam Allardyce, ponúkajúci poradenstvo v oblasti pravidiel FA pre hráča vlastníctvo tretej strany a vyjednanie dohody vo výške 400 000 libier.[11] Vyšetrovanie viedlo k tomu, že Allardyce 27. septembra po vzájomnom súhlase opustil svoju prácu a uviedol vyhlásenie „uväznenie zvíťazilo“.[70]

Ocenenia

Denný telegraf bol pomenovaný Národné noviny roka v rokoch 2009, 1996 a 1993, zatiaľ čo The Sunday Telegraph rovnaké ocenenie získal v roku 1999.

Vyšetrovanie týkajúce sa Škandál s výdavkami z roku 2009 bol v roku 2009 vyhlásený za "Scoop of the Year", s William Lewis víťazný „Novinár roka“.[71] The Telegraf získal v roku 2004 ocenenie "Tím roka" za svoje pokrytie Vojna v Iraku.[71] Tento príspevok tiež získal ocenenie „Stĺpec roka“, ktoré sa konalo tri roky od roku 2002 do roku 2004: Zoë Hellerová (2002), Robert Harris (2003) a Boris Johnson (2004).[71]

Charitatívne a fundraisingové práce

V roku 1979 na základe listu v Denný telegraf a vládna správa zdôrazňujúca nedostatok starostlivosti o predčasne narodené deti, Blaženosť, bola založená charitatívna organizácia pre starostlivosť o deti. V roku 2009 bola charita v rámci osláv 30. narodenín Bliss vybraná ako jeden zo štyroch príjemcov vianočnej charitatívnej výzvy novín.[72] Vo februári 2010 bol spoločnosti Bliss predložený šek na 120 000 libier.[73]

Noviny organizujú charitatívne akcie každé Vianoce a každý rok si vyberajú rôzne charitatívne organizácie. V roku 2009 sa vyzbieralo 1,2 milióna libier.[potrebná citácia]

Kritiky

Obvinenie z vplyvu spravodajstva na inzerentov

V júli 2014 sa Denný telegraf bol kritizovaný za to, že na svojej webovej stránke odkazoval na prokremeľské články poskytnuté ruskou štátnou publikáciou, ktorá bagatelizovala akúkoľvek ruskú účasť na zostrelení prúdového lietadla Let spoločnosti Malaysia Airlines 17.[74] Tieto boli uvedené na jeho webovej stránke ako súčasť obchodnej dohody, ale boli neskôr odstránené.[75] Za príspevok sa platí 900 000 libier ročne Rusko za titulkami, publikácia sponzorovaná organizáciou Rossijskaja gazeta, oficiálne noviny ruskej vlády. Vypláca sa ďalších 750 000 GBP ročne za podobnú dohodu s čínskym štátom v súvislosti s pro-Pekingom Čína hodinky reklamný doplnok.[76][77]

Vo februári 2015 bol hlavný politický komentátor Denný telegraf, Peter Oborne, odstúpil. Oborne obvinil dokument z „formy podvodu voči jeho čitateľom“[12] za jeho krytie bankou HSBC v súvislosti so švajčiarskym škandálom vyhýbajúcim sa daňovým povinnostiam, ktorým sa široko zaoberali iné spravodajské médiá. Tvrdil, že redakčné rozhodnutia o spravodajskom obsahu boli výrazne ovplyvnené reklamnou časťou novín z dôvodu komerčných záujmov.[13] Profesor Jay Rosen o Newyorská univerzita uviedol, že Obornovo rezignačné vyhlásenie bolo „jednou z najdôležitejších vecí, ktoré novinár v poslednej dobe o žurnalistike napísal“.[13]

Oborne uviedol ďalšie prípady reklamnej stratégie ovplyvňujúcej obsah článkov, ktoré spájajú odmietnutie zaujať redakčný postoj k potlačeniu demokratických demonštrácií v r. Hongkong do Telegrafje podpora z Číny. Ďalej uviedol, že priaznivé recenzie Cunard výletná loď Kráľovná Mária II sa objavil v Telegraf, berúc na vedomie: „10. mája minulého roku The Telegraph spustil dlhú funkciu na linke Cunard Queen Mary II na stránke kontroly noviniek. Táto epizóda vyzerala ako reklama pre inzerenta na stránke, ktorá sa zvyčajne venuje analýze vážnych správ. Znova som skontroloval a určite Telegraf konkurenti nepovažovali Cunardovu linkovú dopravu za hlavný spravodajský príbeh. Cunard je dôležitý Telegraf inzerent. “[12] V reakcii na to Telegraf označil Obornovo vyhlásenie za „ohromujúci a nepodložený útok, plný nepresností a narážok“.[13]

V januári 2017 mala spoločnosť Telegraph Media Group vyšší počet potvrdených sťažností ako akékoľvek iné britské noviny od jej regulátora IPSO.[78] Väčšina z týchto zistení sa týkala nepresností, podobne ako v iných britských novinách.[79]

V októbri 2017 bolo niekoľko významných západných spravodajských organizácií, ktorých pokrytie rozčúlilo Peking, vylúčené z prejavu Si Ťin-pchinga, ktorým sa začalo nové politbyro. Avšak Denný telegraf dostalo pozvánku na udalosť.[80]

V apríli 2019 Business Insider hlásené The Telegraph uzavrel partnerstvo s Facebook publikovať články, ktoré „bagatelizujú„ technofears “a chvália spoločnosť“.[81]

Článok o burkách od Borisa Johnsona

V auguste 2018 býv Minister zahraničia, teraz Britský predseda vlády Boris Johnson napísal článok v The Telegraph porovnanie žien nosiacich Burku s „poštovými schránkami“ a „bankovými lupičmi“.[82]

Predčasné nekrológy

Príspevok bol zverejnený predčasné nekrológy pre Cockie Hoogterpovú, druhú manželku Barón Blixen,[83] Dave Swarbrick v roku 1999,[83] a Dorothy Southworth Ritter, vdova po Tex Ritter a matka John Ritter, v auguste 2001.[83]

Islamský extrémizmus a skautské skupiny

V januári 2019 príspevok publikoval článok, ktorý napísal Camilla Tominey s názvom „Polícia je povolaná potom, čo skupina skautov utiekla z mešity, je spojená s islamským extrémistom a popieračom holokaustu“[84] v ktorom bolo údajne oznámené, že polícia vyšetruje Ahammeda Hussaina, vodcu skautskej skupiny v islamskom centre Lewisham, pretože mal väzby na extrémistické moslimské skupiny, ktoré propagovali terorizmus a antisemitizmus.

V januári 2020 tento dokument vydal oficiálne ospravedlnenie a uznal, že článok obsahuje veľa klamstiev a že Hussain nikdy nepodporoval ani nepodporoval terorizmus ani nebol antisemitský. Príspevok uhradil Hussainovi škody a náklady.[85] Vo svojom ospravedlnení povedali: „Článok zverejnil náš klient po získaní informácií v dobrej viere od skautského združenia a Spoločnosť Henryho Jacksona; náš klient napriek tomu teraz akceptuje, že článok (s použitím tohto výrazu v odkazoch na tlačenú aj online verziu) je hanlivý pre vášho klienta, a ospravedlní sa mu za uverejnenie. “[86][mŕtvy odkaz]

Čína hodinky

V roku 2016 Hongkongská slobodná tlač hlásil, že Denný telegraf dostával ročne 750 000 libier na nosenie doplnku s názvom „China Watch“ v rámci obchodnej dohody s čínskymi štátnymi novinami Čína denne.[87] The Telegraph uverejnil dodatok raz mesačne v tlačenej podobe a minimálne do marca 2020 ho zverejnil online.[88] Od apríla 2020 The Telegraph Zdá sa, že odstránili China Watch zo svojich webových stránok, spolu s ďalšou sekciou reklamných funkcií čínskeho štátneho média s názvom „People's Daily Online“. Toto nasledovalo po sekcii People's Daily Online, ktorá obsahovala dezinformácie COVID-19, vrátane tvrdení, že tradičná čínska medicína by mohla pomôcť v boji proti vírusu.[89]

The Guardian v roku 2018 informoval, že prílohu novín China Watch prepravuje spoločnosť The Telegraph spolu s ostatnými rekordné noviny ako napr New York Times, Wall Street Journal a Le Figaro.[90]

Pozoruhodní ľudia

Redaktori

názovDržba
Thornton Leigh Hunt1855 až 1873
Edwin Arnold1873 až 1888
John le Sage1888 až 1923
Fred Miller1923 až 1924
Arthur Watson1924 až 1950
Colin Coote1950 až 1964
Maurice Green1964 až 1974
Bill Deedes1974 až 1986
Max Hastings1986 až 1995
Charles Moore1995 až 2003
Martin Newland2003 až 2005
John Bryant2005 až 2007
William Lewis2007 až 2009
Tony Gallagher2009 až 2013
Jason Seiken2013 až 2014
Chris Evans2014 do súčasnosti

Pozoruhodní publicisti a novinári

Pozri tiež

Referencie

  1. ^ Fred McConnell (21. januára 2014). „Tony Gallagher končí ako redaktor Daily Telegraph | Médiá“. The Guardian. Archivované z pôvodného dňa 4. marca 2016. Získané 17. júla 2016.
  2. ^ Všeobecné voľby 2015 vysvetlené: Noviny Archivované 22. októbra 2017 na Wayback Machine Nezávislý, 28. apríla 2015. Získané 9. decembra 2016.
  3. ^ a b c „Ďalším dokumentom Spojeného kráľovstva'". správy BBC. 19. januára 2004. Archivované od originálu 2. októbra 2008. Získané 20. decembra 2007.
  4. ^ „The Daily Telegraph - Data - ABC | Audit Bureau of Circulations“. www.abc.org.uk. Archivované z pôvodného dňa 19. novembra 2017. Získané 2. decembra 2019.
  5. ^ Rajan, Amol (21. decembra 2016). „Aká bude budúcnosť pre Daily Telegraph?“. správy BBC. Archivované z pôvodného 23. decembra 2016. Získané 21. decembra 2016.
  6. ^ a b „Heslo Daily Telegraph: Bolo, je a bude“. Telegraph.co.uk. Archivované z pôvodného dňa 22. decembra 2016. Získané 7. decembra 2016.
  7. ^ a b Twitter, Freddy Mayhew (17. januára 2019). „Národné noviny ABC: Telegrafický medziročný pokles obehu sa spomaľuje, keď končí narušenie hromadného predaja“. Tlačový vestník. Archivované od pôvodného dňa 9. februára 2019. Získané 7. februára 2019.
  8. ^ United Newspapers PLC a Fleet Holdings PLC, Komisia pre monopoly a fúzie (1985), s. 5–16.
  9. ^ V priebehu roku 1989 boli denné a nedeľné noviny zlúčené do sedemdňovej prevádzky pod Max Hastingsmá celkovú kontrolu, ale potom sa redakcia znova rozdelila.[potrebná citácia]
  10. ^ „Výdavky poslancov: Úplný zoznam poslancov vyšetrovaných v denníku The Telegraph“. Archivované z pôvodného dňa 4. mája 2017. Získané 27. september 2016.
  11. ^ a b Burt, Jason; Amofa, Richard (27. septembra 2016). "Sam Allardyce na pokraji prepustenia z funkcie manažéra Anglicka po vyšetrovaní telegrafom". The Telegraph. Archivované z pôvodného dňa 27. septembra 2016. Získané 27. september 2016.
  12. ^ a b c Peter Oborne (17. februára 2015). „Prečo som rezignoval na Telegraph“. Otvorená demokracia. Archivované z pôvodného dňa 10. februára 2016. Získané 16. apríla 2020.
  13. ^ a b c d „Peter Oborne z Daily Telegraph rezignuje kvôli pokrytiu HSBC“. Správy BBC. 17. februára 2015. Archivované z pôvodného dňa 18. februára 2015. Získané 18. februára 2015.
  14. ^ a b „Majitelia telegrafov, aby dali noviny do predaja“. správy BBC. 26. októbra 2019. Archivované od pôvodného dňa 26. októbra 2019. Získané 26. októbra 2019.
  15. ^ a b Burnham, 1955. s. 1
  16. ^ Burnham, 1955. s. 5
  17. ^ Burnham, 1955. s. 6
  18. ^ Verne, Jules. „Kniha Michaela Strogoffa 1“ Archivované 22. novembra 2010 na Wayback Machine, 1997–2010, Skvelá literatúra online. Získané 28. apríla 2010.
  19. ^ „Kaiser Wilhelm II“. History.com. Archivované z pôvodného dňa 29. novembra 2014. Získané 21. novembra 2014.
  20. ^ „Záležitosť Daily Telegraph: Rozhovor cisára Wilhelma II. 28. októbra 1908“. wwi.lib.byu.edu Archív dokumentov z prvej svetovej vojny. Univerzitná knižnica Brighama Younga. 2. júna 2009. Archivované z pôvodného dňa 11. októbra 2014. Získané 21. novembra 2014.
  21. ^ a b Watt, Donald Cameron „Povesti ako dôkazy“ strany 276–286 z Vojna, mier a diplomacia v Rusku editoval Ljubica & Mark Erickson, London: Weidenfeld & Nicolson, 2004, strana 278.
  22. ^ „Zahraničná spravodajkyňa Clare Hollingworthová, ktorá informovala o druhej svetovej vojne, sa dožíva 104 rokov“. Telegraph.co.uk. Archivované z pôvodného 23. januára 2017. Získané 11. januára 2017.
  23. ^ Denný telegraf, „25 000 zajtra“ Archivované 28 októbra 2009 na Wayback Machine 23. mája 2006
  24. ^ Denný telegraf, „Nekrológ: Lord Hartwell“ Archivované 13. októbra 2017 na Wayback Machine 4. apríla 2001
  25. ^ Shah, Saeed (27. marca 2004). „Desmond sťahuje ponuku za„ predražený “telegraf. Nezávislý. Londýn. Archivované z pôvodného 13. decembra 2014. Získané 23. novembra 2014.
  26. ^ Gibson, Owen (17. júna 2004). "Barclays obľúbené na pristátie Telegraph". The Guardian. Londýn. Archivované z pôvodného dňa 29. novembra 2014. Získané 23. novembra 2014.
  27. ^ "'Počúvajte všetko o tom, keď Telegraph spúšťa podcast „. Tlačový vestník. 18. novembra 2005. Archivované z pôvodného 5. júna 2008. Získané 15. marca 2008.
  28. ^ White, Dominic (22. decembra 2005). „Telegraf sa presúva do Viktórie“. Denný telegraf. Londýn. Archivované z pôvodného 16. augusta 2009. Získané 18. september 2009.
  29. ^ „Daily Telegraph predstavuje plnofarebný redizajn“. Tlačový vestník. 2. septembra 2008. Archivované z pôvodného dňa 25. augusta 2009. Získané 18. september 2009.
  30. ^ Súkromné ​​očko, Číslo 1369, 27. júna - 10. júla 2014, s. 7.
  31. ^ „Bratia Barclayovci v hotovosti vyzývajú chorú ríšu na 500 miliónov libier“. Peňažné časy. 27. októbra 2019. Archivované od pôvodného 28. októbra 2019. Získané 16. apríla 2020.
  32. ^ a b Curtis, Bryan (25. októbra 2006). „Zvláštne dni v denníku Daily Telegraph“. Bridlica. Archivované z pôvodného dňa 25. januára 2010. Získané 2. mája 2010.
  33. ^ Booker, Christopher (27. decembra 2014). „Neistí Škóti sa obrátili proti sebe a proti nám“. Denný telegraf. Archivované z pôvodného dňa 29. decembra 2014. Získané 31. decembra 2014.
  34. ^ Anderson, Bruce (27. decembra 2014). „Anglicko musí byť rozhodné a zachrániť Škótov pred sebazničením“. Denný telegraf. Archivované z pôvodného dňa 31. decembra 2014. Získané 31. decembra 2014.
  35. ^ Hodges, Dan (16. decembra 2014). „Anglicko sa nebude dlho trápiť so správaním Škótska“. Denný telegraf. Archivované z pôvodného dňa 27. decembra 2014. Získané 31. decembra 2014.
  36. ^ McTernan, John (30. augusta 2011). „Povedz pravdu Pravda, Škótsko sa už príliš dlho oddávalo“. Denný telegraf. Archivované z pôvodného 8. februára 2015. Získané 10. januára 2015.
  37. ^ Vrabec, Andrew. „John McDonnell sa výdatne ospravedlňuje za hodinu otázok za komentáre chváliace IRA - ako sa to stalo“. The Guardian. Archivované z pôvodného dňa 18. septembra 2015. Získané 18. september 2015.
  38. ^ View, Telegraph (4. júla 2019). „Boris Johnson je pán Brexit. Zvoľte ho za predsedu vlády a dajte mu príležitosť dosiahnuť tento cieľ“. The Telegraph. ISSN 0307-1235. Archivované od pôvodného dňa 15. augusta 2019. Získané 29. september 2019.
  39. ^ Waterson, Jim (7. októbra 2019). "'Toxic 'Telegraph vo mne vyvolal nevoľnosť, hovorí Graham Norton ". The Guardian. Archivované od pôvodného dňa 26. októbra 2019. Získané 10. novembra 2019.
  40. ^ Bienkov, Adam (21. decembra 2015). „Telegraph pokutoval 30 000 libier za e-mail„ hlasujte konzervatívcovi ““. Politics UK. Archivované od pôvodného 13. novembra 2019. Získané 13. novembra 2019.
  41. ^ „Telegrafický článok o zmene podnebia kombinuje presné a nepodložené, nepresné tvrdenia, zavádza do nesprávnej rovnováhy.“. Spätná väzba o klíme. 18. októbra 2019. Archivované od pôvodného dňa 30. októbra 2019. Získané 30. októbra 2019.
  42. ^ „Telegraph zverejňuje nepravdivé informácie o arktickom podnebí“. Spätná väzba o klíme. 9. mája 2017. Archivované od pôvodného dňa 12. augusta 2019. Získané 30. októbra 2019.
  43. ^ „Analýza“ toho, ako arktický ľad urobil hlupákov zo všetkých tých chudobných otepľovačov"". Spätná väzba o klíme. 31. júla 2015. Archivované od pôvodného dňa 30. októbra 2019. Získané 30. októbra 2019.
  44. ^ a b c Powell, James Lawrence (2011). Inkvizícia vedy o klíme. Columbia University Press. s. 1, 159–160. ISBN 9780231527842. Archivované od pôvodného dňa 30. októbra 2019. Získané 30. októbra 2019.
  45. ^ a b c „Analýza“ Zeme smerujúcej do „mini doby ľadovej“ do 15 rokov"". Spätná väzba o klíme. 30. júla 2015. Archivované od pôvodného 1. januára 2020. Získané 30. októbra 2019.
  46. ^ a b „Analýza“ ... globálneho otepľovania bude v mnohých ohľadoch dobrá vec"". Spätná väzba o klíme. 9. mája 2016. Archivované od originálu 1. októbra 2019. Získané 30. októbra 2019.
  47. ^ "Kto hovorí o klíme, má zmysel pre médiá, ktoré informujú o zmene podnebia | Komparatívna politika". Cambridge University Press. Získané 30. októbra 2019.
  48. ^ Vaughan, Adam (1. apríla 2014). „Telegraf a pošta pripúšťajú zmenu podnebia“. The Guardian. ISSN 0261-3077. Archivované od pôvodného dňa 17. novembra 2019. Získané 12. novembra 2019.
  49. ^ Barrett, Patrick (19. februára 1998). „New Media: Telegraph CD-Rom move. - Patrick Barrett - Marketing Magazine“. Brand Republic. Archivované z pôvodného dňa 24. septembra 2012. Získané 24. júna 2011.
  50. ^ „Víťazi ocenení AOP 2007“. Ukaop.org.uk. 3. októbra 2007. Archivované od pôvodné dňa 13. augusta 2014. Získané 8. decembra 2011.
  51. ^ „Výhercovia ocenení AOP 2009 v plnom rozsahu“. Ukaop.org.uk. 2. júna 2009. Archivované od pôvodné dňa 23. júla 2014. Získané 8. decembra 2011.
  52. ^ Asociácia britských vydavateľov online (AOP) Značky novín zažiaria na AOP Awards Archivované 11.10.2007 na Wayback Machine
  53. ^ „Telegraf: Jason Seiken potvrdzuje MacGregora a Evansa v strihových úlohách“. The Guardian. Londýn. 21. februára 2014. Archivované z pôvodného dňa 27. augusta 2016. Získané 13. decembra 2016.
  54. ^ „Telegrafický blog Shane Richmonda“. Denný telegraf. Londýn. Archivované z pôvodného 13. apríla 2016. Získané 8. decembra 2011.
  55. ^ „Blog Telegraph Iana Douglasa“. Denný telegraf. Londýn. Archivované z pôvodného dňa 12. marca 2016. Získané 8. decembra 2011.
  56. ^ Kiss, Jemima (22. mája 2008). „ABCe: Telegraph web predbieha Guardian“. The Guardian. Londýn. Archivované z pôvodného dňa 30. septembra 2013. Získané 18. september 2009.
  57. ^ Kiss, Jemima (21. mája 2009). „ABCe: Guardian.co.uk zaujíma prvé miesto“. The Guardian. Londýn. Archivované z pôvodného dňa 30. septembra 2013. Získané 18. september 2009.
  58. ^ Halliday, Josh (21. decembra 2010). „Guardian.co.uk odovzdáva mesačné prehliadače 40 m“. The Guardian. Londýn. Archivované z pôvodného dňa 11. marca 2017. Získané 13. decembra 2016.
  59. ^ „Podmienky a podmienky - telegraf“. Denný telegraf. 27. apríla 2018. Archivované z pôvodného dňa 30. marca 2018. Získané 3. apríla 2018.
  60. ^ „Ako britská online žurnalistika začala?“. Vestník UK Press. 1. júna 2006. Archivované od pôvodného 16. februára 2020. Získané 16. februára 2020.
  61. ^ Richmond, Shane (11. novembra 2009). „Telegraph.co.uk: 15 rokov online správ“. Denný telegraf. Archivované z pôvodného 13. októbra 2017. Získané 3. apríla 2018.
  62. ^ Bishton, Derek (5. februára 2010). „Od ET do TD“. Denný telegraf. Londýn. Archivované z pôvodného dňa 14. októbra 2010. Získané 2. mája 2010.
  63. ^ Oliver, Laura (9. októbra 2007). „Môj telegraf získal medzinárodné ocenenie pre nové médiá“. Novinárčina. Archivované z pôvodného dňa 6. júna 2014. Získané 20. mája 2013.
  64. ^ „Vince Cable kritizuje Murdochovo prevzatie v tajných kazetách“. Správy BBC. 21. decembra 2010. Archivované z pôvodného 23. decembra 2010. Získané 21. decembra 2010.
  65. ^ Wintour, Patrick (21. decembra 2010). „Ponížený Vince Cable bol po„ vojne s Murdochovým “gaffom zbavený úlohy Sky“. The Guardian. Londýn. Archivované z pôvodného dňa 4. decembra 2013. Získané 23. januára 2011.
  66. ^ Robinson, James (10. mája 2011). „Daily Telegraph cenzovaný PCC cez pásky Vince Cable“. The Guardian. Londýn. Archivované z pôvodného 31. decembra 2016. Získané 13. decembra 2016.
  67. ^ Halliday, Josh (23. júla 2011). „Šéf News Corp„ súvisí “s únikom komentárov Ruperta Murdocha od Vince Cablea“. The Guardian. Londýn. Archivované od pôvodného dňa 10. mája 2017. Získané 13. decembra 2016.
  68. ^ „Celý zoznam vyšetrovaných poslancov“. Denný telegraf. UK. 8. mája 2009. Archivované z pôvodného dňa 4. mája 2017. Získané 13. mája 2009.
  69. ^ „Otázky a odpovede: Výdavky poslancov“. BBC. 8. mája 2009. Archivované z pôvodného dňa 4. septembra 2017. Získané 8. mája 2009.
  70. ^ Kelleher, Michael (28. septembra 2016). „Sam Allardyce po svojom odchode z funkcie manažéra Anglicka tvrdí, že„ uväznenie zvíťazilo ““. skysports.com. Archivované z pôvodného dňa 25. decembra 2016. Získané 30. decembra 2016.
  71. ^ a b c Tlačový vestník, Čestná rola Archivované 16. júna 2011 na Wayback Machine. Získané 24. júla 2011.
  72. ^ Craig, Olga (29. novembra 2009). „Telegraph Christmas Charity Appeal 2009:„ Naše deti vďačia Blaženosti za život'". Denný telegraf. ISSN 0307-1235. Archivované z pôvodného dňa 9. decembra 2018. Získané 7. decembra 2018.
  73. ^ „Bliss annual review 09/10“. Issuu. Získané 7. decembra 2018.
  74. ^ Spence, Alex (júl 2014). „Telegrafický a televízny kanál kritizovaný za správy o zlyhaní“ Archivované 6. októbra 2014 na Wayback Machine, Časy, 22. júla 2014. Získané 7. októbra 2014
  75. ^ Spence, Alex (júl 2014). „Telegrafické hroty„ ruská propaganda ““ Archivované 11. októbra 2014 na Wayback Machine, Časy, 30. júla 2014. Získané 7. októbra 2014.
  76. ^ Súkromné ​​očko Č. 1374, „Ulica hanby“, 5. - 18. september 2014, s. 6.
  77. ^ „Čína vynakladá veľké prostriedky na propagandu v Británii ... ale návratnosť je nízka | Hong Kong Free Press“. Hongkongfp.com. 3. apríla 2016. Archivované z pôvodného dňa 9. júna 2016. Získané 17. júla 2016.
  78. ^ „Rozhodnutia a nariadenia“. IPSO. Archivované od originálu 1. februára 2017. Získané 19. februára 2017.
  79. ^ Mayhew, Freddy (19. septembra 2016). „Daily Telegraph je na prvom mieste nezbedného zoznamu IPSO s deviatimi prijatými sťažnosťami, za ktorými nasledujú The Times a Daily Express“. Tlačový vestník. Archivované z pôvodného dňa 20. februára 2017. Získané 19. februára 2017.
  80. ^ Phillips, Tom (25. októbra 2017). "Protest after Western media 'troublemakers' barred from Xi Jinping speech". The Guardian. Archivované z pôvodného dňa 8. apríla 2018. Získané 9. apríla 2018.
  81. ^ "Facebook is partnering with a big UK newspaper to publish sponsored articles downplaying 'technofears' and praising the company". Business Isider. 3. apríla 2019. Archivované od pôvodného dňa 3. apríla 2019. Získané 3. apríla 2019.
  82. ^ Johnson, Boris (5 August 2018). "Denmark has got it wrong. Yes, the burka is oppressive and ridiculous – but that's still no reason to ban it". The Telegraph. ISSN 0307-1235. Získané 29. júna 2020.
  83. ^ a b c McKie, Andrew (30 August 2001). "The day I managed to 'kill off' Tex Ritter's wife" Archivované 5 July 2018 at the Wayback Machine. Denný telegraf (Londýn).
  84. ^ "Police called in after Scout group run from mosque is linked to Islamic extremist and Holocaust denier". The Telegraph. 19 January 2019. Archived from pôvodné dňa 19. januára 2019. Získané 8. apríla 2020.
  85. ^ "An apology – Mr Ahammed Hussain". The Telegraph. 28. januára 2020. Archivované od pôvodného 1. marca 2020. Získané 8. apríla 2020 - cez www.telegraph.co.uk.
  86. ^ http://www.rllaw.co.uk/apologies-as-published/
  87. ^ "China spends big on propaganda in Britain... but returns are low". Hongkongská bezplatná tlač HKFP. 3. apríla 2016. Získané 9. apríla 2020.
  88. ^ "People's Daily Online: Opinion". archív.vn. 29. marca 2020. Získané 9. apríla 2020.
  89. ^ "A British Newspaper Has Given Chinese Coronavirus Propaganda A Direct Line To The UK". Správy BuzzFeed. Získané 9. apríla 2020.
  90. ^ "Inside China's audacious global propaganda campaign". The Guardian. 7. decembra 2018. Získané 14. apríla 2020.

Ďalšie čítanie

  • Burnham, E. F. L. (1955). Peterborough Court: the story of the Daily Telegraph. Cassell.
  • Merrill, John C. and Harold A. Fisher. The world's great dailies: profiles of fifty newspapers (1980) pp 111–16
  • The House The Berrys Built od Duff Hart-Davis. Concerns the history of Denný telegraf from its inception to 1986. Illustrated with references and illustrations of William Ewart Berry, 1st Viscount Camrose (later called Lord Camrose).
  • William Camrose: Giant of Fleet Street by his son Lord Hartwell. Illustrated biography with black-and-white photographic plates and includes an index. Concerns his links with Denný telegraf.

vonkajšie odkazy

Pin
Send
Share
Send